نور الهی متضمن نابودی شرک درونی انسان است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هدف و اساس زندگی انسان باید طهارت باشد، گفت: انسان تنها با نور الهی می‌تواند شرک درونی خود را بیابد و نابود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله مهدی احدی استاد اخلاق در حوزه علمیه قم، جمعه شب در جلسه درس اخلاق که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: تقوا و پرهیز از گناه سبب عزت انسان در درگاه الهی است.

وی با بیان اینکه عبادالرحمان از میان اعمال نیکو بهترین‌ها را انتخاب کرده و عمل می‌کنند، ابراز کرد: خداوند نیز از اعمال و عقاید آنان حفاظت و صیانت می‌کند تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.

استاد اخلاق با تاکید بر اینکه پرهیز از گناه قلب انسان را صفا و جلا می‌دهد، اظهار داشت: خداوند از میان بشر انسان‌های با تقوا را گزینش کرده و آنان را عزیز درگاهش قرار می‌دهد.

 

آیت الله احدی با اشاره به اینکه ملکوتی شدن قلب در گرو خواستن خود انسان است، گفت: نورانیت قلب با پرهیز از گناه میسر می‌شود، قلب انسان مومن سراسر نور و محل عبور فرشتگان است.

وی با تاکید بر اینکه انسان در عالم دنیا باید به دنبال زندگی پاک باشد، عنوان کرد: هدف و اساس زندگی انسان باید طهارت باشد بنابراین انسان در مسیر زندگی دنیوی نباید راه خود را گم کند و به سوی تاریکی برود.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات قرآن کریم ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اینان همه در حدس و گمان زندگی می‌کنند؛ زندگی بشر نباید بر گمان و ظن استوار باشد و بر محور گمان حرکت کند.

آیت الله احدی در تبیین اینکه انسان برای رفع گرسنگی و تشنگی شکم و شهوت خلق نشده است، گفت: انسان باید سعی کند تشنگی و گرسنگی روحی و معنوی خود را رفع کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان تنها با نور الهی می‌تواند شرک درونی خود را بیابد و نابود کند بنابراین او نباید فضای معنوی و نورانی خود را به غیر خدا اختصاص دهد.

کد خبر 672994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha