پیشگیری از معلولیت با رعایت مسائل ژنتیکی امکانپذیر است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بخشی از معلولیت ها اجتناب پذیر و بخشی دیگر اجتناب ناپذیر است، گفت: آزمایش های پیش از ازدواج باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز(12 آذر) در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: برخی از معلولیت ها را می توان با رعایت مسائل ژنتیکی پیشگیری کرد.

 

وی خطاب به خانواده های خواستار رعایت مسائل ژنتیکی در امر ازدواج شد و گفت: بخشی از معلولیت ها هم که در اثر حوادث چون زلزله، جنگ، سیل و تصادفات رانندگی اتفاق می افتد هم اجتناب ناپذیر است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در 60 درصد تصادفات جاده ای مقصر عامل انسانی است، خاطرنشان کرد: در مهندسی شهری هم باید زیرساخت های نقل و انتقال به گونه ای پیش بینی شود تا حرکت را برای معلولان دشوار نسازد.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آماری از معلولان خاطرنشان کرد:  15 درصد جمعیت جهان دارای معلولیت است به گونه ای که در هر شهر، 15 درصد شهروندان معلول می باشند.

 

آیت الله خاتمی بهره مندی از فرصت زندگی را حق همه معلولان خواند و گفت: بایستی در مدیریت شهری به این موضوعات توجه بیشتری شود.

 

وی اقدامات انجام شده در حوزه معلولان را ناکافی خواند و گفت: اشتغال معلولان یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

 

امام جمعه زنجان با برشمردن برخی از استعدادهای معلولان تصریح کرد: افراد معلول در حوزه های هنری و موسیقی از توانمندی های بالایی برخوردار هستند.

 

کد خبر 673466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha