تعداد ۶۷ پروژه نیمه تمام مدرسه سازی در استان یزد وجود دارد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به تلاش برای اتمام پروژه های تعمیر و تجهیز مدارس گفت: ما در استان یزد تعداد ۶۷ پروژه نیمه تمام مدرسه سازی داریم.

محمد رضا عارفی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در حاشیه بازدید معاون آموزش و پرورش از مدارس استان یزد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: برای اولین بار حواله قیر رایگان به میزان 35 میلیارد ریال بود که 12 هزار و 288 متر مربع زیر سازی مدارس و 42 هزار 736 متر مربع آسفالت مدارس انجام شد.

 

وی افزود: در تعمیر و تجهیز مدارس میزان 92 میلیارد ریال تعمیر مدارس انجام شد و 65 میلیارد ریال نیز برای تجهیز مدارس اختصاص داده شده است.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد خاطرنشان کرد:  176 پروژه آموزشی در دست اجرا است که برای اتمام به 523 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و 17 پروژه فرهنگی در دست اجرا داریم که 65 میلیارد ریال اعتیار نیاز دارد و در سال  96 میزان 28 میلیارد ریال تهیه شده است.

 

عارفی ادامه داد: تعداد پروژه های ملی 358 پروژه ملی است که میزان 770 میلیارد ریال اعتبار لازم است که 210 میلیارد ریال آن تامین اعتبار شده است.

 

وی گفت: برای اولین بار رادیاتورهای فرسوده تعویض شد و 40 هزار پره رادیاتور برای تجهیز مدارس انجام شد و در خرید کولر نیز 3 و یک دهم میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد ادامه داد: 1900 کلاس به سیستم گرمایشی تجهیز شدند و برای مدارس خاص و اتباع و کمیته برکت نیز تا الان دو سهمیه یزد و مهریز گرفته ایم و یزد نیز دهه فجر افتتاح می شود که میزان اعتبار دو پروژه 35 میلیارد ریال است.

 

عارفی گفت: یکی از مشکلات ما در استان شامل اتمام پروژه های نیمه تمام بود که 110 پروژه داشتیم و  تنها 67 پروژه دیگر با 449 کلاس درس مانده که امیدواریم در اسرع وقت به بهره برداری برسیم.

 

وی افزود: یزد شهر خشتی جهان است ولی متاسفانه مدارس ما فرسوده هستند و طبق نیازسنجی ها میزان 35 درصد مدارس استان فرسوده هستند و با توجه به ایجاد شهرک های جدید به 60 مدرسه نیز نیاز داریم که به طور کلی میزان 360 مدرسه نیاز داریم.

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: با پیگیری های انجام شده در اعتبارات عمرانی ما در سال 96 نسبت به سال 95 میزان 21 درصد افزایش پیدا کرده که تاکنون 40 درصد آن اختصاص پیدا کرده است.

کد خبر 677627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha