برگزاری همایش ملی « مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» به میزبانی یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد گفت: همایش ملی « مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» به میزبانی یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا عارفی، مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد امروز (15 اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان یزد گفت: ما در سال 96 اصلاح شاخص ها ، عملکرد ها و اولویت را برای شروع پروژه های نیمه تمام قرار دادیم.

 

وی افزود: 42 پروژه نیمه ساز داشتیم که چندین سال رها شده بود و بر اساس برنامه ریزی پروژه های با 40 درصد پیشرفت مورد اقدام قرار گرفتند و نزدیک به 20 پروژه آن مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: در سال 95 تعداد پروژه های ورزشی فرهنگی با اعتبار 45 میلیارد تومان با تعداد 115 پروژه بود که در سال 96 به 278 پروژه با اعتبار 68 میلیارد تومان رسید که در سال 96 میران 51 درصد اعتبارات اداره کل افزایش پیدا کرد.

 

عارفی خاطرنشان کرد: اولویت بعدی این اداره استاندارد سازی گرمایشی مدارس بود که 1900 کلاس به سیستم گرمایشی مجهز شدند.

 

وی ادامه داد: استفاده از سهمیه قیر رایگان در مدارس از جمله پیگیری های دیگر ما بود که 38 میلیارد ریال آسفالت در مدارس انجام شد.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: توصیه و توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته از جمله تاکیدات ما بود که اولین زمین چمن مصنوعی در شهرستان بهاباد ایجاد شد.

 

عارفی خاطرنشان کرد: جذب اعتبار از کمیساریای بین المللی از اقدامات دیگر ما بود که سه پروژه به استان تخصیص پیدا کرد که امیدواریم در سال جدید نیز این پروژه ها افزایش پیدا کند.

 

وی گفت: همایش ملی « مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» یکی از برنامه هایی است که برای اولین بار هشتمین همایش ملی در استان یزد برگزار می شود که نزدیک به یک هزار نفر میهمان و کارمندان و پیمانکاران کشوری حضور دارند.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد بیان کرد: در سال 96 اولین همایش مدیران نوسازی مدارس کشور در استان یزد برگزار شد.

 

عارفی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سال 96 تعداد 34 پرژه آموزشی با 270 کلاس درس شروع شد و برای اولین بار در سال 96 با اعتبار 500 میلیارد ریال و با 38 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال 95 اقدام کردند.

 

وی ادامه داد: ما برای اولین بار در استان یزد رتبه اول کشوری را داشتیم که در سطح کشور مبنی بر افزایش اعتبارات و پروژه ها در نوسازی مدارس را بدست آوردیم.

 

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد گفت: ما در استان یزد طبق نیازسنجی با توجه به این که شهری خشتی هستیم نزدیک به 300 مدرسه نیاز به تخریب و باز سازی داریم و در محلات جدید مانند مسکن مهر نیز 60 مدرسه نیاز داریم.

 

عارفی بیان کرد: ما در استان نزدیک به 67 پروژه نیمه تمام خیرین، مشارکتی و مردمی داریم که نزدیک به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 703361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha