شرکت بیش از ۱۰۵ هزار دانش آموز در مسابقات قرآن و نهج البلاغه در مدارس استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بیش از ۱۰۵ هزار دانش آموز در مسابقات قرآن و نهج البلاغه در مدارس استان یزد شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی سرداری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد امروز (7 اسفند) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: نهاد امور تربیتی شجره طیبه ای است که به دست شهیدان رجایی و باهنربه عنوان جریان تربیتی در آموزش و پرورش جاری و ساری شد که منشا بسیاری از تحولات عظیم شد.

 

وی افزود: انتقال باورها و ارزش های معنوی به نسل جدید انقلاب، رشد شخصیت، توسعه فرهنگ دینی و ایثار و شهادت، نوع دوستی، ارتقای تربیت عقلانی دانش اموزان و رشد بینش های دینی از جمله کارکردهای نهاد امور تربیتی است.

 

سرداری خاطرنشان کرد: هدف عمده امور تربیتی با توجه به سند بنیادین، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان با راهبران تربیتی است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: شعار امسال ما نیز « تعلیم و تربیت تمام ساحتی با رویکرد کیفیت و عدالت» است و نگاه ما نیز نگاهی تجلیل و تکریم از مشاوران و مربیان آموزشی است.

 

وی گفت: از برنامه های ما برگزاری جشن سپاس در مدارس، نمایشگاه دستاوردها و توانایی های دانش آموزان در کانون های فرهنگی و تربیتی، برگزاری بازارچه کارآفرینی دانش آموزان در مدرسه شهید مرشد یزد، همایش بزرگ مشاورین و معاونین و مربیان تربیتی مدارس استان یزد در دانشگاه تربیت معلم پاکنژاد از 8 صبح تا 11 بعد از ظهر هشتم اسفندماه، کوهنوردی و پیاده روی، برنامه های قرآنی در امامزاده سید جعفر (ع)است.

 

سرداری ادامه داد: دیدار با خانواده های 28 مربی شهید استان، شرکت در گردهمایی ائمه جمعه استان در قم از جمله برنامه های دیگر ما در سطح استان در کنار برنامه های مدارس و مناطق و محلی برگزار می شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: برگزاری دوره های آموزش و توانمندسازی مربیان تربیتی و مشاوران به تعداد 800 مربی به صورت شبانه روزی و برگزاری جشنواره الگوی برتر درس تفکر، برگزاری آزمون سلامت روان دانش آموزان، تدوین نقشه راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی،

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد مدارس الگو تحت عنوان مدارس پیش رو در 5 منطقه، برگزاری فعالیت های نشاط انگیز برای دانش آموزان، تبدیل هسته به مرکز خیرین، هدایت دانش اموزان در انتخاب شغل، طرح همیار مشاور، رابطین مشاوره در مدارس از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

 

سرداری تصریح کرد: 105 هزار دانش آموزان در سطح آموزشگاه ها در طرح آموزش قران و نهج البلاغه شرکت کردند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: گفتمان های دینی، برنامه های مهدویت، نشست ها در مدارس، برگزاری مرحله استانی قرآنی در روزهای نهم و دهم اسفندماه نیز از جمله برنامه هایی بوده است که در امور تربیتی مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: آموزش و تربیت مربیان قرآنی با تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی، جشن تکلیف دانش آموزی، تهیه جزوات احکام دانش آموزی به تعداد 30 هزار جزوه با همکاری سازمان اوقاف، شرکت 32 هزار دانش اموز استان در مسابقات درسی از قرآن، طرح مصباح الهدی به عنوان فعالیت های حوزه قران

 

سرداری خاطرنشان کرد: اعزام به راهیان نور تا امروز نزدیک به 10 هزار نفر است که پیشبینی می شود به 11 هزار نفر نیز برسد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: اعزام دانش اموزان فیلم ساز به جشنواره فیلم رشد و کسب رتبه اول تا سوم مسابقات در جمع فیلم ها و فراخوان پرسش مهر به عنوان برنامه های دیگر ما بود.

 

وی ادامه داد: تجهیز  کتابخانه های کلاسی، طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی، فرشته کتابخوان، مجامع کتابخوانی، شوراهای دانش آموزی در 1750 آموزشگاه، انتخابات مجلس دانش آموزی، اردوهای یک . چند روزه دانش آموزان به عنوان فعالیت های امور تربیت است.

 

سرداری بیان کرد: 14 رشته مسابقه قرآنی داریم که 105 هزار دانش آموز در این مسابقات در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند و مرحله استانی نیز برگزار می شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حوزه آموزش و پرورش ما شاهد کمبود نیروی انسانی هستیم زیرا دو برابر  نسبت به ورودی ما شاهد بازنشسته شدن هستیم.

 

وی گفت: ما 190 مشاور داریم اما از بازنشستگان نیز کمک گرفته ایم و فقط توانسته ایم متوسطه اول را پوشش دهیم و در ابتدایی نیز فاقد مشاوره هستیم که در استان حدود بیش از 600 مشاور نیاز داریم.

 

 

 

 

کد خبر 692128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha