تجلیل از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تجلیل از علم، زهد و ایمان است

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه تجلیل از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تجلیل از علم، زهد و ایمان است، گفت: از مهمترین خصوصیات ایشان نقل حدیث و عرضه دین به محضر امام معصوم(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام ناصر پناهی مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، روز گذشته به مناسبت میلاد با سعادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همین آستان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) چهارم ربیع الثانی در شهر مدینه چشم به جهان گشود.

وی افزود: وجود مضجع شریف این امامزاده واجب التعظیم افتخاری برای شهرستان ری و استان تهران به شمار می‌رود، امام هادی(ع) در شأن و منزلت این محدث والامقام فرمودند: ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی در ری هم وزن با ثواب زیارت امام حسین(ع) در کربلا است.

حجت الاسلام پناهی با اشاره به اینکه سیدالکریم(ع) چهار امام معصوم را درک و از محضر آنان کسب فیض کردند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در شأن حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمودند: تجلیل از حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تجلیل از علم، زهد و ایمان است؛ ایشان شخصیتی علمی و جهادی بودند بر همین اساس مجبور شدند از مدینه به ری هجرت کنند.

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به کلام علما و بزرگان در بیان شخصیت حضرت، اظهار داشت: مرحوم آیت الله بهجت ساکنان تهران فرمودند: شما در جوار گنج الهی هستید و قدر آن را بدانید؛ مبارزه و مقابله با ستم، کرامت و عزت نفس از ویژگی‌های شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حضرت یکی از محدثین جلیل القدر به شمار می‌روند، گفت: از مهمترین خصوصیات ایشان نقل حدیث و عرضه دین به محضر امام معصوم(ع) است، حضرت هنگامی که دین خود را به محضر امام معصوم عرضه می‌کنند امام اعتقاد و باور ایشان را تایید کرده و به امضا می‌رساند.

حجت الاسلام پناهی با تاکید بر اینکه معیار و ملاک شناخت دین کامل و صحیح تنها از طریق معصوم میسر می‌شود، عنوان کرد: تصحیح باورها و مغرور نشدن نسبت به داشته‌ها از صفات محبان اهل بیت(ع) است.

 

کد خبر 677830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha