«صلواتی» بدون هیچ چشم‌داشتی به دنبال آزادی‌خواهی بود

خبرگزاری شبستان: برای کسانی که پیگیر اتفاقات و جریان‌های انقلاب اسلامی در استان اصفهان و به خصوص شهر اصفهان بوده‌اند، نام دکتر فضل‌اله صلواتی، نامی ماندگار و جاودان است که توجه همه را به خود جلب می‌کند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان:

اصفهانی‌ها به ویژه اهالی انقلاب، خوب به خاطر دارند زمانی را که دکتر فضل‌اله صلواتی همراه با خانواده از یزد به اصفهان تبعید شده بودند اما اهالی نصرآباد از مرد و زن گرفته او را می‌شناختند و با شعار «دکتر صلواتی، تبعیدی یزدی مقدمت مبارک» به او خوش‌آمد می‌گفتند.

 

دکتر فضل‌اله صلواتی چهره‌شناخته شده‌ای برای مبارزان دو سنگر سیاسی و فرهنگی است. از او کتاب‌های زیادی به چاپ رسیده که از آنها می‌توان کتاب بسیار پرطرفدار «سیاه‌کاری‌های بنی‌امیه»، «سخن عاشورا»، «امام محمد تقی(ع)»، «خاطرات و سرگذشت‌ها» اشاره کرد.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در دیدار با دکتر فضل اله صلواتی از پیشگامان انقلاب اسلامی بیان اینکه دکتر صلواتی یار صدیق انقلاب بوده و هستند، گفت: ایشان بدون هیچ چشم داشتی به دنبال آزادی خواهی و ظلم‌ستیزی بوده، معلمی بزرگ و مورخی والا مقام هستند و آثار قلمی ایشان همواره روشن‌کننده راه بوده است.

 

محمد عیدی با اشاره به ضرورت پاسداشت زحمات این استاد در عرصه علم و سیاست، افزود: به حکم حق‌شناسی و وظیفه شناسی بر خود لازم دانستیم که همزمان با ایام‌اله دهه فجر از زحمات این استاد عزیز قدردانی کنیم.

 

وی به خاطرات این استاد با انقلابیون اشاره کرد و گفت: خانه این استاد یادآور خاطرات انقلابیونی است که در این خانه رفت و آمد داشتند و باید حریم آنها و این استاد پاسداری شود.

صلواتی در مقابل تاریکی برخاست و شمعی روشن کرد

نائب رئیس شورای شهر اصفهان با تاکید بر قدردانی از انسان‌هایی که برای آسایش انسانیت تلاش می‌کنند و با وجود مشقات فراوان خم به ابرو نمی‌آورند، گفت: بنده استاد صلواتی را به عنوان شخصیتی موثر در پیروزی انقلاب اسلامی و استاد مرتضی نیلی را نیز از پیشکسوتان عرصه انقلاب می‌دانم و قدردان زحمات آنان هستم.

 

علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به سخن فیلسوف چینی با این مضمون که «به جای نشستن در تاریکی و نفرین فرستادن بر آن باید شمعی روشن کرد و به راه افتاد»، بیان کرد: همین یک جمله حکایت زندگانی این استاد بزرگوار است که در مقابل تاریکی برخاستند و شمعی روشن کردند.

 

وی به بیان خاطره‌ای از دوران دبیرستان خود پرداخت و گفت: زمانی که من ۱۶ ساله بودم، در مدرسه نصرآباد مردم منتظر حضور آقای صلواتی بودند و این شعار را می‌دادند: «دکتر صلواتی، تبعیدی یزدی مقدمت مبارک». پس از آن ایشان به مدرسه آمدند و سخنرانی دلنشینی کردند، ما نیز باید به تاسی از این عزیزان راه را ادامه دهیم تا شرمنده آیندگان نشویم.

 

استاد صلواتی کاری کرد که افراد با واقعیت جامعه آشنا شوند

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: دکتر صلواتی از بزرگانی هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و کاری کردند که افراد با واقعیات جامعه آشنا شوند.

تلاش برای نیل به اهداف عالیه انقلاب اسلامی

فریده روشن تصریح کرد: نمی‌دانیم چند درصد از اهداف عالیه انقلاب اسلامی تا به امروز محقق شده است، اما با توجه به شکنجه‌ها و تحمل سختی‌هایی که ایشان کشیده‌اند امیدواریم تمام این اهداف محقق شود.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های همسر ایشان، خانم جعفری، گفت: ایشان نیز فردی روشنگر و اهل فرهنگ هستند که می‌توان از تجربیات‌شان نیز استفاده کرد.

 

رونمایی از کتاب «سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی ایران»

در پایان و در یک گردهمایی با شکوه از آخرین اثر دکتر فضل‌اله صلواتی با عنوان «سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی ایران» رونمایی شد.

 

کد خبر 688162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha