بیکاری ۶۰ درصد معلولان جامعه

خبرگزاری شبستان:رییس سازمان بهزیستی گفت: ۶۰ درصد جامعه معلولان بیکار هستند و به دنبال کاهش بیکاری معلولان کشور هستیم.

 

 

به گزارش خبرنگار شبستان، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از مرکز نگهداری معلولان ذهنی قول داد که یارانه نگهداری عزیزان معلول و سالمند ظرف مدت 10 روز پرداخت شود، گفت: با مساعدت ایشان یارانه این مراکز تا آخر اسفند پرداخت شده است.

 

وی افزود: در سال 96 مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با افزایش4/3 برابری همراه شد و مقرر شده است این مستمری هر سال بر اساس نرخ تورم افزایش پیدا کند و از سال 97 این مستمری همراه با 10 درصد افزایش به مستمری بگیران پرداخت خواهد شد.

 

وی افزود: مجلس و دولت به توافق رسیدند در سال 97 یارانه سه دهک بالایی جامعه حذف شود و معادل مبلغ این یارانه به افراد پشت نوبت سازمان بهزیستی و کمیته امداد تعلق گیرد.

 

محسنی بندپی در خصوص مسکن معلولان با بیان ینکه هم اکنون 11 هزار خانواده دارای دو معلول و به بالا برای گرفتن مسکن معلولان ثبت نام کرده اند. گفت: تاکنون سه هزار مسکن به این افراد تحویل شده و هشت هزار مسکن باقیمانده نیز در سال 97 و 98 به متقاضیان اختصاص خواهد یافت و همچنین افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده اند می توانند برای دریافت مسکن معلولان ثبت نام کنند.

کد خبر 696341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha