ورود پیشگامان کویر یزد به بحث انتقال آب از جنوب کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان یزد گفت: گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد به بحث انتقال آب از جنوب کشور به استان یزد ورود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا رضایی نژاد، مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر امروز (20 فروردین) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یکی از مسائل امروز در زمینه آب است که در این راستا با توجه به سهامداری بیش از 42 هزار نفر در سطح کشور در پیشگامان کویر، ما سعی کرده ایم تا با توجه به بحرانی بودن این موضوع ورود پیدا کنیم.

 

وی افزود: در جلسات مختلف مباحث و راهکاری گوناگونی در زمینه انتقال آب ارائه شده است اما ما نیز طرحی مبنی بر حق آبه به عنوان سرمایه گذاری و پایداری سرمایه های خود ارائه کرده ایم و سعی داریم تا مردم را نیز در آن دخیل کنیم و در تعاونی تامین نیاز به نوعی مردم و حضور مردم در این مبحث داشته باشیم.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها نیز شیرین کردن آب های آزاد و انتقال آن به استان است و طرحی مبنی بر تامین اعتبار از طریق مردم است که نیاز به مدت زمانی در حدود 5 سال است و آن را از 20 اسفند شروع کرده ایم و تا 30 فروردین ادامه دارد.

 

رضایی نژاد تصریح کرد: ما در این زمینه درخواست هایی داشته ایم که دولت نیز بایستی همکاری کند و سعی داریم در ابتدای شیرین کردن آب را در دستور کار خود قرار دهیم و پس از آن نیز انتقال صورت بگیرد.

 

وی گفت:هر کسی که درخواست داشته باشد می تواند در این تعاونی شرکت کند و در نهایت نیز این مجمع تصمیم گیری می کند.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر بیان کرد: ما در اواخر سال گذشته نیز مجوز اپراتور پست را با عنوان « بادپا» دریافت کردیم که توزیع مویرگی در نظر ما است و به نوعی اجناس از کارخانه تا درب منازل تحویل داده شود و هزینه ها کمتر شود.

 

رضایی نژاد ادامه داد: در مبحث بندرخشک نیز امیدواریم تا خردادماه بخشی از آن نیز عملیاتی شود و امیدواریم زنجیروار مدیریت داشته باشیم و به نوعی از این طریق به توزیع مویرگی کمک کنیم.

 

وی افزود: ما از سال 95 پیشبینی اقتصاد تورمی به سمت بهره وری داشته ایم که سعی داشته ایم همراه با رویش باشیم و الان نیز معتقدیم باید مدیریت بر ما صورت بگیرد و سیستم به سمت بهره وری حرکت کند.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر گفت:ما سعی داریم در سال 97 به سمت عملیاتی کردن حرکت کنیم و در سال 98 نیز شکوفایی را داشته باشیم.

 

رضایی نژاد بیان کرد:شاید برای این انتقال آب نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان نیاز است که روی 500 میلیون متر مکعب و هر متر مکعب 30 هزار تومان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 698643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha