دیدار مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با مدیر حوزه های علمیه کشور

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد با مدیر حوزه های علمیه کشور و امام جمعه میبد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد  با آیت لله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و امام جمعه میبد و دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در این نشست ضمن تبریک به حجت الاسلام گرجی، مسئول جدید دبیرخانه کانون های مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد جایگاهی برای جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مساجد باشند.

وی گفت: یکی از طرح هایی که می توان در راستای ارتقای مساجد و ائمه جماعات انجام داد، شامل  طرح «دانش افزایی و ارتقای ائمه جماعات » است که از این طریق میتوان در جهت جذب به مساجد گام موثری برداشت.

وی افزود: کانون های مساجد می توانند با استفاده از ابزار هنر و انتخاب هنرهای متناسب با مساجد بیش از گذشته اثر گذار باشند و جذب را به صورت حداکثری داشته باشند.

حجت الاسلام گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز در این نشست گفت: از آنجا كه در بیانیه ماموریت جدید كانون های فرهنگی هنری مساجد نوع مخاطب مشخص شده است و آن هم مخاطبی خاص یعنی كودك، نوجوان و خانواده و همچنین جذب قشر خاكستری، برای رسیدن به هدف نیازمند اولا دانایی و اطلاعات دقیق و ثانیا به تناسب وضعیت روحی و روانی نوع مخاطب ارائه دادن است.

وی افزود: با توجه به موفقیت مدیربت حضرتعالی در جامعة المصطفی و جذب و پرورش نیروهای نوجوان و جوان از كشور های مختلف جهان معتقدیم با اشراف دقیق شما به نیاز انسان امروز و فردا در حوزه تعلیم و تربیت ،در طرح نقشه ای جامع در راستای بیانیه ماموریت كانون های فرهنگی هنری مساجد و اقناع مخاطبان موفق خواهیم شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: یكی از اركان مهم كانون های فرهنگی هنری مساجد ائمه جماعات هستند كه در موفقیت كانون ها سهم بسزایی دارند.

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: دانش افزایی ائمه جماعات و مدیران مسئول كانونها در راستای بیانیه ماموریت از اولویت های ما است.

وی در پایان گفت: هنر جایگاه بسیار والایی در دین دارد و ابزاری قوی برای فهم هرچه بهتر گزارهای دینی و جذب مخاطبان خاص است که عزم جدی در استفاده از هنر در راستای بیانیه ماموریت خود داریم.

کد خبر 699417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha