دریافت مجوز فعالیت شبانه‌روزی اسناد مرتبط با رویداد تبریز ۲۰۱۸/تبریز ۲۰۱۸ فرصت طلایی برای توسعه گردشگری ایران

خبرگزاری شبستان: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اعطای مجوز فعالیت شبانه‌روزی به صنوف مرتبط با رویداد گرد شگری تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار شبستان، علی اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری مراسم افتتاح رسمی رویداد فراملی تبریز 2018 گفت: دی ماه سال گذشته برای بررسی رویداد تبریز 2018 زمینه سازی کردیم.

 

وی با اشاره به روند آماده سازی برگزاری رویداد فراملی تبریز 2018 خاطرنشان کرد: وجود مناطق نمونه گردشگری در تبریز زیرساخت های مناسب گردشگری، ثبت جهانی بازار تبریز و چشم اندازهای گردشگری و انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر دستباف از عواملی بوده است که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.

 

مونسان با اشاره به برگزاری 55 جلسه توسط کمیته های مرتبط و 450 مصوبه افزود: برای معرفی جاذبه های گردشگری شهر تبریز در داخل و خارج کشور تبلیغات کردیم.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اعطای مجوز تبدیل خانه های قدیمی به خانه های بوم گردی خاطرنشان کرد: با این اقدام گردشگران می توانند در تمام طول شبانه روز از جاذبه های گردشگری تبریز بازدید کنند.

 

معاون رییس جمهور با بیان اینکه صنوف مرتبط با رویداد گردشگری تبریز 2018 در حوزه های مختلف مجوز فعالیت شبانه روزی دریافت کرده اند، افزود: به مناسبت این رویداد تخفیف های ویژه ای برای اقامت در هتل ها، بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی و خرید صنایع دستی نظیر فرش، کیف و کفش اعمال می شود.

 

در ادامه، محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: رویداد تبریز 2018 زمینه ای فراهم می کند تا گردشگری در کشور رونق پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه کاروان اتوبوسی گردشگری تبریز 2018 در سراسر کشور حرکت خواهد کرد، افزود: گردشگری نقش موثری در رونق اقتصادی کشور دارد.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به 20 میلیون سفر انجام شده در نوروز امسال خاطرنشان کرد: گردشگری با توجه به هزینه پایینی که دارد می تواند در رونق اقتصادی کشور بسیار موثر باشد.

 

در ادامه، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده سازی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اظهار داشت: سرمایه گذاران در احداث 32 هتل در استان آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کردند.

 

خدابخش با اشاره به جاذبه های گردشگری گفت: علاوه بر کندوان 19 روستا نیز به عنوان جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی معرفی می شوند.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و بسیاری است، افزود: ربع رشیدی مانند تخت جمشید می تواند برای تبریز و استان آذربایجان شرقی گردشگر جذب کند.

 

استاندار آذربایجان شرقی از اعطای مشوق 30 دلاری به تورگردان ها به ازای جذب هر گردشگر خبر داد و گفت: تبریز 2018 فرصت طلایی برای توسعه گردشگری ایران است.

 

در ادامه این نشست خبری، پویا محمودیان، سرپرست صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: همزمان با برگزاری رویداد فراملی تبریز 2018 نمایشگاهی از آثار برجسته و فاخر صنعتگران شهر تبریز برگزار می شود.

 

 

کد خبر 701032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha