کفش تبریز، چشم رئیس جمهور را گرفت

خبرگزاری شبستان: دکتر روحانی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، کفش تبریز را دارای برند و کیفیت جهانی دانست و دستور داد برنامه ریزی لازم برای حمایت پایدار از این صنعت صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در جریان سفر به استان آذربایجان‌شرقی به طور سرزده از بازار و کارگا‌ه‌های تولید کفش تبریز بازدید کرد. وی در این بازدید با کارگران و تولیدکنندگان کفش در بازار تبریز گفتگو و در جریان روند فعالیت‌های آنان قرار گرفت و با تقدیر از تلاششان برای تولید کالای با کیفیت ایرانی، دستورات لازم در راستای رفع برخی مشکلات را به مسوولان استان صادر کرد.

رییس جمهور پس از این دیدار به دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد به سرعت و به صورت مستقیم مشکلات کارگران و تولید کنندگان کفش تبریز را بررسی و نسبت به حل معضلات آنها اقدام نماید.

دکتر روحانی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، کفش تبریز را دارای برند و کیفیت جهانی دانست و دستور داد برنامه ریزی لازم برای حمایت پایدار از این صنعت صورت پذیرد.

بنابر این گزارش، رئیس جمهور در جریان نشست خبری با اصحاب رسانه نیز تبریز را قطب فرش و صنعت چرم و کفش دانست و با اشاره به بازدید سرزده خود از بازار کفش تبریز گفت: دولت به حمایت از صنایعی مانند کفش اهتمام ویژه‌ای دارد و خود را حامی این صنعت می‌دانیم و باید حمایت و پشتیبانی کنیم تا مشکلات این نوع صنایع برطرف شود.

روحانی در مصاحبه مطبوعاتی خود، از برند کفش تبریز تمجید کرد اما در عین حال از مشاهده چرم های خارجی در برخی مغازه های کفش و چرم تبریز، ابراز تعجب و ناراحتی کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دولت برای حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: در زمینه حمایت از تولیدات و کالای ایرانی همه دستگاه ها باید همکاری و کمک کنند تا شاهد تحول خوبی در کشور باشیم و دولت نیز مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از فعال بودن بخش خصوصی واقعی در تبریز و استان آذربایجان شرقی، گفت: بخش خصوصی واقعی می‌تواند اقتصاد را به پیش برده و در بازار منطقه‌ای و جهانی رقابت ایجاد کند، بنابراین دولت در حمایت از این بخش کاملاً جدی است و آن را در مسیر توسعه کشور مفید می‌داند.

دکتر روحانی با اشاره به تصمیم دولت در رابطه با کنترل التهابات بازار ارز، اظهار داشت: در این تصمیم با جلوگیری از قاچاق بخش زیادی از ارز و نیز اطمینان بخشی به تولیدکنندگان و واردکنندگان در خصوص ثبات قیمت ارز ، کمک بزرگی به تولید داخلی شد، ضمن اینکه از توطئه واشنگتن مبنی بر اینکه بخواهد اقتصاد و بازار ارز کشورمان را بهم بریزد، جلوگیری کردیم.

همچنین دکتر روحانی در جریان مراسم جشن رویداد تبریز ۲۰۱۸؛ آثار هنری و صنایع دستی مانند کفش، فرش و تابلو را معرفی کننده فرهنگ تبریز و ایران به جهان دانست و گفت: هر چه این محصولات باکیفیت‌تر و بهتر باشند، مورد اقبال گردشگران قرار گرفته و آنها با خرید این صنایع هنری و دستی در حقیقت فرهنگ ایران را به خانه‌های خود در اروپا و دیگر نقاط جهان می‌برند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تبریز می‌تواند جاذبه و مرکز علم و سلامت باشد، گفت: مردم و مسئولان آذربایجان شرقی باید در راستای اینکه تبریز به عنوان جاذبه دائمی معرفی شود، تلاش کنند و به گونه‌ای اقدام کنند که تبریز نه تنها مرکز گردشگری برای سال 2018، بلکه برای همه دهه‌ها باشد.

رئیس جمهور غذاهای اصیل تبریزی مانند «کوفته» را دارای جاذبه برشمرد و با بیان اینکه امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری در جهان نوع غذا و رستوران است، گفت: تبریز می‌تواند با رستوران‌های سنتی خوب خود و ارایه غذای با کیفیت ، جاذبه مناسبی در گردشگری ایجاد کند.

اظهارات رییس جمهور در جریان این سفر دو روزه نشان می دهد که عزم دولت برای حمایت از بخش خصوصی به ویژه فعالان حوزه کفش، فرش و چرم تبریز جدی است، حال نوبت وزیران و مسؤولان استانی است که وعده‌های روحانی را پیگیری کنند و نگذارند کفش تبریز به عاقبت دیگر صنایع باقدمت این شهر دچار شود و غبار فراموشی به خود گیرد.

کد خبر 701957

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha