بهترین شیوه برای حفظ دینداری شناخت فلسفه احکام دین است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: در عصر کنونی بهترین شیوه برای حفظ دینداری شناخت فلسفه احکام دین بوده و آشنایی کودکان با مفاهیم دینی از ضروریات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی  واحد  تبریز، حجت الاسلام سعید اسمعلی پور در مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که در سالن شهریار دانشگاه با حضور نریمانی معاون دانشجویی دانشگاه برگزار شد با تبریک نیمه شعبان و روز معلم در خصوص آشنایی کودکان با مفاهیم دینی، اظهار کرد: شناخت فلسفه دینی به ایجاد باور عمیق در کودکان کمک می کند و در برابر شبهات و تردید هایی که هر روز به شکل و رنگ خاصی از سوی معاندین مطرح می شود پاسخگو خواهد بود.

وی تصریح کرد: کودکان باید در مساله نماز و عبادت شرافت و کرامتی که محصول بندگی است درک کنند و ادای این فرضیه را نه از روی تکلیف بلکه اشتیاق و علاقه و برای شکرگزاری در برابر نعمت های خدا بدانند.

این مسئول به توضیح نقش دین و معنویت در زندگی برای کودکان تاکید کرد و گفت: توصیف نقش دین، معنویت در زندگی و رسیدن به آرامش برای کودکان امر بسیار ضروری است چراکه خداوند تبارک و تعالی ذکر نامش را مایه آرامش بیان کرده اند.

اسمعلی پور گفت: اگر از ابتدای بلوغ شرعی دید معنوی در کودکان ایجاد شود میل و رغبت به عبادت خدا از لوازم غیر قابل اجتناب زندگی می شود و طبعا در نهاد خانواده هم تاثیر عمیقی خواهد داشت.

کد خبر 703391

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha