خانه قدیمی کلکته‌چی در تبریز مورد اقبال عموم قرار گرفت

خبرگزاری شبستان: خانه قدیمی کلکته‌چی در تبریز با عنوان نخستین خانه ایرانی کشور مورد اقبال عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ معاون صنایع‌ دستی رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در بازدید از نخستین خانه ایرانی کشور در تبریز اظهار داشت: خانه قدیمی کلکته‌چی در تبریز با عنوان نخستین خانه ایرانی کشور همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و سفر ریاست جمهوری مورد اقبال عموم قرار گرفت.

پویا محمودیان با بیان این‌که خانه تاریخی کلکته‌ چی با معماری متعلق به دوره قاجار یکی از خانه‌های تاریخی زیبا در تبریز است، خاطرنشان کرد: این خانه قدیمی در موقعیت مناسبی از شهر قرار دارد که به سال 1382 ثبت ملی شده است.

وی ادامه داد: این خانه قدیمی تا چندی پیش به دلیل عدم رسیدگی در حال نابودی بود که با تلاش و همت شهرداری تبریز و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی طی یک سال اخیر مرمت و احیا شد.

محمودیان با بیان این‌که هدف از ایجاد و راه اندازی خانه ایرانی در سراسر کشور، ترویج و رونق بهره مندی از صنایع دستی است، افزود: مهم ‌ترین هدف از راه‌اندازی خانه‌های ایرانی حمایت از هنرمندان صنایع ‌دستی و ترغیب شهروندان برای استفاده از صنایع ‌دستی در چیدمان منازل است.

وی ادامه داد: در اولین خانه ایرانی، آثار صنایع‌ دستی هنرمندان استانی مورد استفاده قرار گرفته و 80 درصد لوازم و وسایلی که به‌ عنوان چیدمان در این خانه به معرض نمایش گذاشته شده آثار هنرمندان آذربایجان شرقی است.

معاون صنایع‌ دستی رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: قرار است بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده در سازمان، چنین خانه هایی در 31 استان کشور با عنوان خانه ایرانی و با همکاری شهرداری ها افتتاح شود.

به گفته وی بر اساس طرحی که به ‌زودی به مجلس ارائه خواهد شد، موضوع اختصاص حداقل 20 میلیون ریال وام به زوج‌های جوان برای خرید صنایع ‌دستی از مجموع وام ازدواج پرداختی به زوجین بررسی می‌ شود.

 

کد خبر 701975

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha