تدوین برنامه راهبردی بلند مدت دانشگاه میبد

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه میبد با اشاره به برنامه های این دانشگاه گفت: برنامه راهبردی تحصیلی، آموزشی دانشگاه میبد تدوین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، عباس کلانتری، رئیس دانشگاه میبد روز گذشته (18 اردیبهشت) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: دانشگاه میبد دارای سه دانشکده و 15 رشته کارشناسی و 10 رشته ارشد و 4 رشته دکتری است.

 

وی افزود: با کمک خیرین تمامی نیازهای خوابگاهی مرتفع شده است ولی در سال های آینده و بر اساس برنامه 5 ساله و افزایش دانشجو به 3 هزار و 500 نفر ما فضای جدیدی آموزشی و ورزشی و فرهنگی ایجاد خواهیم کرد که حضور خیرین بسیار می تواند اثر گذار باشد.

 

رئیس دانشگاه میبد خاطرنشان کرد: 6 آزمایشگاه مهندسی پزشکی و مواد را با 15 میلیارد ریال تجهیز کردیم و به دانشگاه های دیگر نیز سرویس می دهیم و در زمینه دانشگاه سبز نیز فعالیت های مناسبی داشته ایم.

 

کلانتری تصریح کرد: ما در زمینه ساخت از مصالح به روز و کاهش هزینه های ساخت و افزایش پهنای باند، افزایش اعضای هیات علمی دانشگاه به 60 نفر و مناسب شدن استاد به دانشجو فعالیت داشته ایم.

 

وی افزود: تفاهم نامه های مختلفی با دانشگاه ها، نهادها و دستگاه های مختلف امضا کرده ایم که در این زمینه برنامه های مختلفی داشته ایم.

 

کلانتری ادامه داد: در زمینه علمی پژوهشی نیز نشریه قیم و ارتقا به رده بی و دریافت مجوز سه نشریه علمی پژوهشی از جمله برنامه های ما است و نمایندگی انجمن علی تاریخ را در میبد گرفتیم و در زمینه تاریخ اسلام فعالیت دارد.

 

وی گفت: ما در این دو سال 16 جلد کتاب از اعضای هیات علمی چاپ کردیم و مجوز پژوهشکده کاشی و سرامیک را اخذ کردیم که دولتی نیز نیست و در این زمینه نیز طراحی کلینیک را اقدام کرده ایم.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد:سعی داریم بین دانشگاه و جامعه ارتباط برقرار کنیم و در این راستا نیز کلینیک های تخصصی را طراحی کرده ایم و امیدواریم به زودی مجوز آنها اخذ شود.

 

وی افزود: ما 17 کرسی نظریه پردازی برگزار کردیم که در سطح کشور بی نظیر است و برنامه های متنوع فرهنگی نزدیک به 200 برنامه فرهنگی در دانشگاه داشته ایم.

 

رئیس دانشگاه میبد خاطرنشان کرد: ما امسال میزبان دانشجویان دختر جامعه المصطفی بودیم که هر کدام سفیری برای جمهوری اسلامی هستند.

 

کلانتری تصریح کرد: 13 انجمن علمی و 2 نشریه دانشجویی داریم که نشست های با اهل فن و مسئولان و ادارات مختلف از جمله این برنامه ها است.

 

وی افزود: افزایش 50 درصدی بودجه نسبت به سال 96 که به 120 میلیارد ریال و حضور نوبخت سخنگوی دولت در دانشگاه به عنوان دو اتفاق مهم در دانشگاه ما بود که بسیار برای ما اتفاق خوب و مناسب بود.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد: ما از سال گذشته 20 نشست با دانشگاه یزد داشتیم و برنامه راهبردی 5 ساله را نهایی کردیم و در قالب این برنامه 14 رشته جدید را در دانشگاه در مقطع کارشناسی و 20 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 4 رشته در مقطع دکتری افزایش داشته باشیم ککه این رشته ها در استان وجود ندارد.

 

کلانتری ادامه داد: ما برای تبدیل به دانشگاه کارآفرین نیز برنامه ای تدوین کردیم که 12 واحد کارآفرینی را برای دانشجویان در قالب 8 ترم برای دانشجویان گذاشته شود و کارهای فنی و هنری به دانشجویان آموزش داده می شود.

 

وی گفت:ما عضو گروه های بین المللی هستیم و با کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا و اروپایی و آسیای میانه ارتباط برقرار کرده ایم.

 

رئیس دانشگاه میبد بیان کرد:اولین دانشگاه با رشته ایران شناسی داریم که در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو داریم و سعی داریم تا دوره دکتری آن را داشته باشیم.

 

وی افزود:40 درصد دانشجویان ما در مقعطع بالاتر دانشگاه های دولتی قبول شده اند که این بسیار مناسب است.

 

رئیس دانشگاه میبد خاطرنشان کرد: ما در زمینه سالن ورزشی دارای مشکل هستیم که کمبود بودجه داریم وامیدواریم خیرین در این زمینه وارد شوند و در سال جدید نیز ممکناست در زمینه فضای آموزشی کمبود داشته باشیم.

 

کلانتری تصریح کرد:حدود 50 درصد دانشجویان غیر بومی و 49 و نیم درصد نیز یزدی و بومی هستند که 62 و نیم درصد دختر و 37 و نیم درصد نیز پسر هستند.

 

وی افزود: 27 هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه داریم که در زمینه حقوق و الهیات نیز کتاب های ویژه ای داریم و کمبودی در این زمینه نداریم.

کد خبر 704225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha