فرهنگ غرب بدترین آ‌فت اخلاق بشر است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرهنگ غربی بدترین آفت فرهنگ و اخلاق بشر است، گفت: باید در ماه مبارک رمضان از هوای نفس و اندیشه‌های فاسد که موجب غرق شدن انسان می شود دوری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (25 اردیبهشت) در جلسه درس اخلاق مدیران کل دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: بدترین و زشت ترین فساد اخلاقی و سقوط انسانیت را در جامعه غربی می توان دید.

 

وی با اشاره به اشغال 70 ساله فلسطین و قبله اول مسلمانان توسط رژیم نامشروع صهیونیسم، افزود: انگلیس با دروغ فلسطین را سرزمین بدون بشر نامیده در حالی که فلسطین جزو نقاط اصلی تاریخ بوده و هرگز بدون جمعیت نبوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کارهایی که امروز بشر انجام می دهد از کارهای ابلیس بسیار زشت تر است، گفت: تاکنون اروپایی ها بدترین وحشی گری ها را در دنیا انجام داده اند و فرهنگ غربی بدترین آفت نوع بشر در جهت فرهنگ و اخلاق است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه سرنوشت بشر بر سر دو راهی نفس و خدا تعیین می شود، ادامه داد: متاسفانه انسان‌ها خدا را از گردونه زندگی خود خارج کردند و در عوض خداوند نیز آنها را به فراموشی خودشان دچار کرده است.

 

وی با بیان اینکه مخالفت با هوای نفس کلید رمز شکوفایی استعدادهای انسان است، تصریح کرد: هوای نفس باعث می ‌شود که انسان مانند یک حیوان به دنبال غرایض باشد لذا باید از هوای نفس بیرون بیاییم تا به مراتب عالی انسانی دست یابیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان یک بهار و دعوت الهی است، ادامه داد: باید در این ماه رحمت و مغفرت از هوای نفس و اندیشه‌های فاسد که موجب غرق شدن انسان می شود دوری کنیم.

 

آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: در دین اسلام هرچیزی مانند نماز و روزه برحسب نیاز انسان تنظیم  شده است و کنترل هوای نفس یکی از آثار روزه است.

 

کد خبر 705592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha