انقلاب اسلامی نشانه   قدرتمند شدن اقتدار شیعه در جهان است

خبرگزاری شبستان:نماینده مجلس خبرگان رهبری پیروزی انقلاب اسلامی را نشانه قدرتمند شدن اقتدار شیعه در جهان دانست و گفت: این اقتدار نتیجه مجاهدت علما طی ۱۴ قرن بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در مراسمی که مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد ارگ تهران برگزار شد، گفت: یکی از اهداف روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان رسیدن به مقام تقوا است.

 

وی افزود: اگر کسی در پایان این ماه احساس کند تغییر کرده معلوم می‌شود درجه تقوای او افزایش یافته است در غیر این صورت می‌توان گفت ماه رمضان مایه تحول او نبوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه تقوا مراحلی دارد، ابراز کرد: تقوا شامل تقوای عموم، تقوای خصوص و تقوای اولیای الهی می‌شود که در تقوای اولیای الهی نه تنها آنان گناه نمی‌کنند بلکه تصور انجام گناه نیز در ذهنشان متصور نمی‌شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روزه گناهان انسان را پاک می‌کند، اظهار داشت: از دیگر اهداف روزه در ماه مبارک رمضان آن است که انسان خداوند  را بزرگ بشمارد بنابراین انسان تا واسطه‌ها را از بین نبرد نمی‌تواند خدا را بزرگ ببیند.

 

وی با بیان اینکه خداوند گاهی برخی نعمات را از انسان می‌گیرد تا انسان از توجه به نعمت دهنده واقعی غافل نشود، گفت: روزه پاسداشت نعمت‌های الهی است. یکی دیگر از اهداف ماه رمضان آن است که انسان به مقام شکر دست یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی انقلاب اسلامی را نعمتی از سوی خداوند به ملت ایران دانست و اظهارد داشت: خداوند متعال در این کوران ظلمات و در این دنیایی که مادیت و جهنم سوزان مادی انسان‌ها را در خودش فرو برده است برای ما ایرانی‌ها لطف و عنایت بزرگی همچون پیروزی انقلاب عطاب کرده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند به قوم حضرت موسی می‌فرماید: ای قوم نعمت خداوند را به یاد بیاورید زمانی که شما را از طاغوتیان نجات داد و این نعمت بزرگی است؛ انسان شاکر به همه نعمات الهی توجه دارد.

 

وی نعمت جمهوری اسلامی را نعمتی بزرگ دانست و گفت: خداوند متعال در روی این کره زمین فقط به مردم شریف ایران این نعمت را عطا کرده است و این نعمت نعمتی است که بعد از هزار و چهارصدسال تلاش و مجاهدت‌های علما به مردم عطا شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نشان از قدرتمند شدن اقتدار شیعه در جهان است، اظهار داشت: در این قرن جامعه شیعه در اوج قدرت خودش قرار گرفت و توانست یک حکومت چندصدساله تا بن دندان مسلح را از کشور بیرون و حکومت برپایه دین را در این کشور حاکم کند این از نعمتهای بزرگ خداوند است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید شاکر باشیم که در دولت کفر زندگی نمی‌کنیم و در دورانی قرار داریم که شخص اول این کشور یک فقیه عادل است، شخصیتی که شبیه ترین مردم به امامان معصوم(ع) است البته فاصله بین ما تا امامان معصوم فرسنگهای است ولی در عصر غیبت امام زمان(عج) تکلیف را مشخص کرده و فرمودند: در عصر غیبت در هنگام اتفاقات به سراغ راویان احادیث بروید آنان حجت ما برای شما هستند و من حجت خدا بر شما هستم.

کد خبر 706644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha