فرصت سازی های رمضان برای دوستی با امام زمان(عج)/کیفیت انتظار در دعاهای ماه مبارک

خبرگزاری شبستان: ماه مبارک رمضان علاوه بر درک تشنگی و گرسنگی، بهترین زمان برای معرفت افزایی منتظران است، چراکه یاران امام زمان(عج)، بهترین بندگان خدا هستند و این ماه می تواند فرصتی برای برای تمرین کسب تقوا در یاری رسانی به حضرت مهدی(عج) باشد.

حجت الاسلام مسعود داستار، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم با اشاره به  ظرفیت های ماه مبارک رمضان برای ارتباط با امام عصر(عج) و افزایش و تعمیق باور مهدویت در سبک زندگی به خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، گفت: ماه مبارک رمضان از ماه هایی است که بندگی  در آن تبلور بیشتری دارد و خداوند بندگان را بشارت به کسب فیوضات بسیار در این ماه داده است.

 

 وی با بیان اینکه درک مسیر بندگی در این ماه، زمینه رسیدن به مسیر کمال و رشد انسان ها را فراهم می کند، اظهار کرد: تحمل گرسنگی و تشنگی در ضیافت الهی، یکی از دستاوردهای  این ماه و تمرینی برای انسان منتظر است تا بتواند در برابر سختی ها و مشکلات عصر انتظار از خود صبر و پایداری نشان داده و مسئولیت هایی که بر عهده دارد را به خوبی انجام دهد.

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت قم بر لزوم تعمیق مسئله انتظار در سبک زندگی تاکید کرد و افزود: منتظر واقعی باید در فرصت ماه مبارک رمضان، تلاش کند از گناهانی که بین او و خدا فاصله ایجاد کرده و موجب می شود که انسان از امام زمان(عج) دور شود، فاصله بگیرد.

 

حجت الاسلام داستار با تاکید بر لزوم آماده سازی مومنین برای درک لحظه لحظه های این ماه در نزدیکی و شناخت حضرت حجت(عج)، بیان کرد: در ماه ضیافت الهی باید عاملی  که موجب عدم جذب فیوضیات الهی می شود را از خودمان دور کنیم،زیرا که این ماه بهترین فرصت برای تزکیه نفس  به شمار می آید.

 

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام نورِ استان بوشهر با اشاره به توصیه به قرائت دعای «اللَّهُمَّ أَدْخِلْ عَلَى أَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ...» بعد از نمازهای یومیه در ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: این دعا خود می تواند به این موضوع اشاره داشته باشد که انسان منتظر با عمق جان خواهان رفع  فقر، فساد و بیماری از همه انسان ها است  و برای دستیابی به مدینه فاضله و جامعه آرمانی دعا می کند.

 

وی با اشاره به دعای افتتاح که از مستحبات توصیه شده در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: خواندن دعای افتتاح که فرازهایی زیبا و شکوایه های دلنشین بین منتظر و حضرت مهدی(عج) است، می تواند در عمق بخشی باورهای مهدویت در سبک زندگی منتظران تاثیرگذار باشد.

 

حجت الاسلام داستار بیان کرد: فرصت ماه مبارک رمضان علاوه بر درک تشنگی و گرسنگی، بهترین زمان برای ارتقای معرفت انسان منتظر است، زیرا که یاران امام زمان(عج)، بهترین بندگان خدا هستند و این ماه می تواند فرصتی برای برای تمرین کسب تقوا برای یاری رسانی به حضرت مهدی(عج) باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سحرها و افطارهای این ماه، بهترین فرصت برای فاصله گرفتن از گناه و پیوند با امام زمان(عج) است و شب های قدر در این ماه که مقدرات یک ساله انسان در آنها رقم می خورد، توسط حضرت حجت(عج) به امضا می رسد، بنابر این، باید تلاش کنیم که دستاورد یک ماه روزه داری، بندگی و عبادت رسیدن به سبک زندگی منتظرانه و مهدوی باشد.

 

 

 

 

کد خبر 706462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha