سهم شهرستان ها در جشنواره مبارک نادیده گرفته شد

خبرگزاری شبستان: مسؤول اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی ( یونیما ) در استان آذربايجان شرقي نسبت به نادیده گرفته شدن سهم گروه های تئاتر عروسکی شهرستان ها، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، علی برنون، مسؤول اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی ( یونیما ) در استان آذربايجان شرقي امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برخلاف سال های گذشته، گروه های نمایش عروسکی شهرستان ها در جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران (مبارک) سهم ناچیزی دارند، گفت: هیات بازبینی این دوره از جشنواره از افرادی تشکیل شده است که نگاه مناسبی نسبت به گروه هایی که در شهرستان ها فعالیت می کنند، ندارند.

وی افزود: در سال های گذشته، معمولا گروه هایی از شهرستان های مختلف در کنار گروه های نمایشی تهران در این جشنواره حاضر می شدند اما امروزه شاهد این هستیم که بیشتر این گروه ها در بازبینی، کنار گذاشته شده اند.

برنون تصریح کرد: اینکه نمایش هایی به زبان های مختلف رایج در ایران در این جشنواره اجرا شوند، می تواند بر غنا و زیبایی جشنواره بیفزاید اما برخی از نگاه های منفی باعث شده است که جشنواره امسال به یک جشنواره تک بعدی تبدیل شود.

برنون اظهار کرد: امیدواریم با تغییر رویه جشنواره تئاتر عروسکی مبارک، نمایش های بیشتری از شهرستان ها امکان حضور در این رویداد را داشته باشند و بر تنوع و کیفیت این رویداد بین المللی افزوده شود.

علی برنون به عنوان کارگردان تئاتر عروسکی تاکنون در ٣ دوره گذشته جشنواره مبارک شرکت داشته و در بيش از ١٠ جشنواره بين المللي  كشورهاي مختلف به عنوان نماینده کشورمان، جوايز متعددي کسب کرده است.  آخرین نمایش وي با عنوان «قیرخ آیاق» به زبان ترکی آذربایجانی اوايل ارديبهشت ٩٧ در جشنواره تئاتر عروسکی آنکاراي ترکیه حضور داشته و تندیس بلورين این جشنواره بین المللی را به عنوان نماینده ایران کسب کرده است.

کد خبر 706677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha