طرح‌های کارآفرینی در روستاها مورد حمایت قرار می‌گیرند

خبرگزاری شبستان: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستاهای استان در نظر گرقته شده که الویت استفادهبا اعضایی است که دارای بیش از سه سال سابقه بیمه در صندوق باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد نظری، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در روستاهای استان در نظر گرقته شده است، البته الویت استفاده از تسهیلات با اعضایی هست که دارای بیش از سه سال سابقه بیمه در صندوق باشند.

وی با بیان این‌که توسعه خدمات بیمه در روستاها یکی از اولویت‌های مهم این صندوق است، گفت: از آغاز فعالیت این صندوق در استان هر سال شاهد افزایش افراد تحت پوشش هستیم.

وی با بیان این‌که مستمری پیری، مستمری بازماندگان و مستمری کارافتادگیِ کلی انواع مستمری‌های ارائه شده در صندوق بیمه اجتماعی است، گفت: از مجموع ۳۶۱ و ۳۰۵ نفری که به عنوان سهمیه استان آذربایجان‌شرقی برای سال ۹۶ اختصاص یافته بود تعداد ۱۷۱ هزار و ۱۸۷ نفر تا به امروز تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفته‌اند.

نظری ادامه داد: در بحث شرایط سنی و شمول بیمه صندوق، تمام افرادی که در روستاها، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ساکن هستند، می‌توانند از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از ابلاغ اصلاحیه از اداره مرکزی صندوق به استان‌ها کشاورزانی که ساکن شهر بوده و در روستاها کار کشاورزی و یا صنوف مرتبط در خارج از شهر دارند، می‌توانند پس از ارائه مستندات و احراز هویت به عضویت این صندوق درآیند.

وی ادامه داد:  شرایط پرداخت حق بیمه در این صندوق اختیاری است، به گونه ای که افراد می‌توانند با توجه به هشت سطح درآمدی تعیین شده یکی را انتخاب کرده و نسبت به پرداخت حق بیمه آن سطح درآمد به صورت سالانه اقدام کنند.

نظری ادامه داد: مبنای حق بیمه هشت سطح درآمد اختیاری است که به بیمه‌شونده پیشنهاد می‌دهیم که از بازه ۴۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان درآمد مقطوع ماهیانه فرد محسوب می‌شود.

وی، مجموع مستمری‌بگیران از این صندوق را در استان ۱۱ هزار و ۶۱۸ نفر گفته و ادامه داد: از این تعداد ۵ هزار و ۳۶ نفر مستمری‌بگیر بازنشستگی پیش از موعد تعداد۲۵۵ نفر از کار افتاده و ۶ هزار و ۲۵۵ نفر مستمری‌بگیر خانواده افراد فوت شده در استان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با تاکید براینکه دو برابر میزان پرداختی اعضا را دولت پرداخت می‌کند، افزود: از سطح درآمدی که اعضا در حین عضویت انتخاب می‌کنند، میزان پنج درصد از سطح درآمد به عنوان حق بیمه باید پرداخت شود و دو برابر این مبلغ را دولت تقبل کرده و در واقع در مجموع ۱۵ درصد سطح درآمد افراد به صندوق واریز می‌شود.

نظری افزود: در بحث کارافتادگی ۵۶۲ نفر با ارائه اسناد پزشکی ادعای کارافتادگی داشتند که از این جمع ۴۱۵ رد و ۱۴۷ نفر تایید شده‌ و هم اکنون جزو حقوق بگیران هستند.

کد خبر 706960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha