مدیران برتر روابط عمومی آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: برای نخستین بار در استان آذربایجان‌شرقی، آیین نکوداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها به همت خانه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حسین اخگری، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی امروز در مراسم نکوداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی های آذربایجان شرقی که به همت خانه مطبوعات این استان برگزار شد، با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت اظهار داشت: خدمات ما در جهت تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز شهروندان، جمع آوری دفع و تصفیه بهداشتی فاضلاب های خانگی می باشد و با تلاش های شبانه روزی مان مصمم به خدمت رسانی مطلوب به مشترکان و شهروندان مان هستیم.

وی در همین راستا با بیان اینکه خوشبختانه این شرکت توانسته با نگرش مسؤولانه و متعهدانه، همت و تلاش مضاعف کارکنان اش در اجرای پروژه های احداثی، تأسیساتی آب و فاضلاب و بهره برداری از تأسیسات موجود در سطح استان اقدامات خوبی را انجام دهد، ادامه داد: سعی ما این بوده که در کنار انجام عملیات اجرایی مان، با تحقیق و فرهنگ سازی در جهت مصرف صحیح آب نیز اقداماتی را انجام دهیم و در خدمت رسانی مطلوب و جلب رضایت شهروندان مان گام برداریم.

اخگری در همین راستا با اشاره به این‌که هشت هزار فقره انشعاب فاضلاب و بیان اینکه در این زمینه، ما رشد 63 درصدی داشته ایم، از اجرای پروژه کلان دو و نیم میلیاردی خبر داد و با اظهار بر اینکه 75 درصد شهروندان انشعاب فاضلاب دارند، گفت: این شرکت در بخش مدیریت تأمین، رو به سمت اشباع است و بخشی از کار خود را به مدیریت مصرف اختصاص دادیم و مصمم هستیم در حوزه تولید آب، تولیدمان را سه درصد افزایش دهیم.

وی با درخواست از رسانه ها و روابط عمومی ها برای همکاری در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، ابراز داشت: هدر رفت استان ما زیر 20 است و استان ما، در بین استان های کم هدر رفت کشور، چهارمین استان است و برای به حداقل رساندن این هدر رفت نیازمند فرهنگ سازی در زمینه مصرف درست و کم آب از طریق رسانه ها هستیم.
معاون بهره برداری شرکت آبفای استان با اشاره به وضعیت بارندگی استان، متذکر شد: هر چند بارندگی استان ما، نسبت به چند استان دیگر مثبت بوده است، اما با این حال، متأسفانه ما بیش از نیازمان، آب مصرف می کنیم و فرهنگ سازی در خصوص مدیریت مصرف آب، کار رسانه ها و روابط عمومی های استان است.

وی با بیان اینکه در بخش فاضلاب سرمایه گذاری بزرگی می کنیم، بیان کرد: متأسفانه یک متر مکعب فاضلاب، می تواند هشت متر مکعب آب را آلوده کند و در این بخش، با اعتبار 240 میلیارد تومانی احداث تصفیه خانه جدید که یک سوم جمعیت افقی تبریز را پوشش خواهد داد، در شرف اجراست.

اخگری با تکیه بر قیمت آب و اظهار بر اینکه متأسفانه آب در کشور ما قیمت واقعی ندارد، ادامه داد: آب برای خود هزینه نقل و انتقال دارد و در قبال هزینه یک هزار و صد تومانی، فقط 520 تومان بهای برای مصرف آب و 900 تومان برای هزینه بهره برداری از فاضلاب از شهروندان دریافت می شود.

وی در ادامه همین بحث با تکیه بر وجود خط انتقال 110 کیلومتری و هزینه های ناشی از آن اظهار داشت: متأسفانه ما در هر ثانیه، 15 الی 20 لیتر آب شرب مان را به فاضلاب تبدیل می کنیم و انصاف نیست همین آب شربی که مایه نجات عده ای در دنیاست را به هدر رفت و فاضلاب تبدیل کنیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری در پایان با بیان اینکه ما باید متوجه باشیم که در مناطق خشک واقع شده ایم، متذکر شد: ما نمی توانیم با طبیعت و شرایط جوی مبارزه کنیم و باید خود را با کم آبی سازگار کنیم و عزم جدی بر مدیریت مصرف آب داشته باشیم.

گفتنی است، آیین نکوداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها توسط خانه مطبوعات آذربایجان شرقی امسال به صورت ابتکاری و برای اولین بار با حضور اعضای هیئت مدیره این خانه، رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، تعدادی از مدیران و رؤسای روابط عمومی های دستگاه های دولتی و غیر دولتی که در دوره جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با این خانه همکاری داشتند و اعضای عضو و فعال این خانه در روابط عمومی ها برگزار شد.

کد خبر 707186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha