بهترین روزه‌داری راه ندادن غیر خدا در قلب است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه گفت: در نوعی از روزه‌داری قلب شخص به غیر خدا را در خود راه نمی‌دهد این روزه داری بهترین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علوی تهرانی در مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان که در حسینیه آیت‌الله حق شناس برگزار شد، گفت: مومنان برای درک ماه مبارک رمضان پیش از آن در ماه شعبان در وجود خود ایجاد آمادگی می‌کنند.

وی افزود: توبه، تلاوت قرآن، کینه‌زدایی، استغفار، از بین بردن اثر گناه از جمله کارهایی است که باید پیش از ماه رمضان یعنی از ماه شعبان نسبت به آن اقدام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه توبه انسان را در دایره محبوبان خداوند قرار می‌دهد، اظهار داشت: برترین افراد عاشق بندگی و عبادت خداوند هستند و آن را به اجبار انجام نمی‌دهند.

استاد حوزه علمیه با تقسیم روزه به سه نوع، عنوان کرد: در نوعی روزه‌داری شخص فقط گرسنگی و تشنگی را تجربه می‌کند، این نوع مخصوص عوام مردم است، در نوع دیگر گوش، چشم و زبان شخص هم روزه است که مخصوص خواص است اما در نوع دیگر روزه‌داری قلب روزه‌دار از غیرخدا روزه است یعنی غیر خدا در آن راه ندارد و این بهترین نوع روزه‌داری است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهران با بیان اینکه تا قیامت همه مومنان به دین اسلام یک سوم دین خود را مدیون حضرت خدیجه(س) هستند، ابراز کرد:  پیامبر(ص) درباره شان حضرت خدیجه(س) فرموند خداوند بهتر از ایشان همسری برای من قرار نداده است، او مرا به پیامبری خدا تصدیق کرد زمانی که همه مرا تکذیب کردند.

وی با بیان اینکه در شان حضرت خدیجه(س) همین بس که مادر حضرت زهرا(س) شد، گفت: حضرت خدیجه زمان ازدواج با پیامبر اسلام(س) 25 سال سن داشتند که در روایات به اثبات رسیده است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه هنگام ایمان آوردن به رسالت پیامبر(ص) با توصیه پیامبر(ص) به ولایت امیرمومنان امام علی(ع) نیز ایمان آوردند.

 

 

 

کد خبر 707507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha