با تصویب لایحه CSP‌ مردم احساس حقارت می کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم مهریز با بیان اینکه لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم و تصویب این لایحه باعث می شود مردم ایران احساس حقارت کنند از لاریجانی خواست بررسی این لایحه را از دستور کار مجلس خارج کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدرضا صباغیان، نماینده مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 20 خرداد و در هنگام بررسی لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین المللی مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: قبل از اینکه ترامپ نظرش را در رابطه با برجام اعلام کند ما 4 لایحه را در مجلس مطرح کردیم و اینگونه احساس شد که هدفمان از امضا و طرح این لوایح جلب نظر آمریکا و غرب است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه آمریکا در حال حاضر از برجام خارج شده است آیا دوباره به چارت قراردادی که بر روی آن بحث است باید برگردیم؟

 

صباغیان تصریح کرد: احساس می شود که می خواهیم خودمان را تحقیر کنیم اگر به این موضوع توجه نشود مردم احساس می کنند که تحقیر شده اند.

 

همچنین، نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد نیز در تذکری گفت: امروز مردم نارضایتی دارند و یک بحرانی را در داخل کشور دامن نزنیم در حالی که مسئله اصلی ما این نیست.

 

وی با اشاره به دستور جلسه مجلس گفت: شورای نگهبان به لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی اشکالاتی را به آن گرفت که این اشکالات عبارتی نبود و در ترجمه اشکال داشت. اجازه دهید این لایحه به شورا برگردد چرا که این موضوع جایگاه مجلس را تضعیف می کند.

 

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: شورای نگهبان ایراد عبارتی به این لایحه گرفته است و در کمیسیون حقوقی مجلس با حضور اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفته است و چون ایرادات عبارتی است از نظر آیین نامه چاره ای نداریم که آن را اصلاح کنیم و مجدد به شورا برگردانیم.

 

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد نیز در تذکری گفت: چه ضرورتی دارد با توجه به اینکه آمریکا در برجام نقض عهد کرده است و مشاور وی برجام را پاره کرده است ما لوایحی را در مجلس بررسی کنیم که هیچ جایگاهی ندارند آیا شایسته است اینقدر در برابر دشمن عقب نشینی کنیم؟

 

گودرزی با بیان اینکه تصویب این لایحه خودباختگی است، یادآور شد: این لوایح که قرار بود در پسابرجام بیاید برای تصویب مبادلات بانکی بود امروز که دیگر از برجام چیزی باقی نمانده است چرا می خواهید کاری کنید که امتیازی به اروپا و آمریکا بدهیم.

 

 

کد خبر 710152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha