اطعام ۱۲ هزار روزه‌دار به همت کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز

خبرگزاری شبستان: کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز در اقدامی ارزشمند با برپایی سفره‌های ساده افطار، پذیرای بیش از ۱۲ هزار روزه‌دار شهر بود.

رضا ظهیری، مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به تشریح ویژه برنامه‌های این کانون در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: فعلان مسجدی و فرهنگی این مسجد امسال در حرکتی ارزشمند توانسته‌اند سنت حسنه افطاری ساده را احیا کنند.

وی با بیان این‌که روزانه بیش از 400 نفر از اهالی منطقه و دیگر نقاط شهر تبریز برای حضور در مراسم افطاری کانون مسجد طفلان مسلم حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: این سنت حسنه با مشارکت اهالی محل، اعضای ستاد به ویژه خیرین منطقه از نخستین روز ماه مبارک آغاز و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.

ظهیری با اشاره به انعکاس گسترده خبری و رسانه‌ای این حرکت فرهنگی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: تأثیر معنوی برپایی سفره ساده افطاری در مسجد به قدری قابل توجه بوده که به اذعان اهالی منطقه، شاهد افزایش انس و الفت میان مردم و ارتباط بیشتر جوانان با مسجد هستیم.

مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری مسجد طفلان مسلم تبریز با بیان این‌که حضور خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت نیز در سفره‌های افطاری ساده مسجد قابل توجه بوده است، گفت: برخی از خانواده‌هایی که در این طرح حضور یافته‌اند، ماه‌ها از غذای گرم محروم بوده‌اند.

وی با بیان این‌که همزمان با سفره اطعام و افطاری ویژه برنامه‎‌های فرهنگی و معرفتی نیز به همت کانون در صحن مسجد اجرایی شده است، گفت:  همه روزه مراسم از ساعت 19 با قرائت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی آغاز و با سخنرانی مذهبی علما و روحانیان برجسته ادامه می‌یابد.

وی با بیان این‌که 10 روز از این ویژه برنامه‌ها به نوجوانان و جوانان اختصاص داشته است، گفت: طی این 10 روز مسابقات فرهنگی و مذهبی و همچنین برنامه نشاط معنوی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین قدوسی اجرایی شد.

کد خبر 710840

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha