عید سعید فطر فرصتی برای وحدت عموم مسلمانان است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: عید سعید فطر فرصتی برای وحدت عموم مسلمانان است، در این روز مؤمنان بعد از یک ماه عبادت برای گرفتن پاداش الهی آماده می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر اظهار داشت: این روز مبارک به عنوان یوم الجوایز بزرگترین عید عموم مسلمانان است.

وی با بیان این‌که هر روزی که انسان معصیت و گناه نکند، بریش عید محسوب می شود، افزود: عید سعید فطر فرصتی برای وحدت عموم مسلمانان است، در این روز مؤمنان بعد از یک ماه عبادت برای گرفتن پاداش الهی آماده می شوند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کردکرد: در این روز مسلمانان نسبت به اعمالی که در درگاه الهی انجام داده اند خوشحال و شاد هستند و از طرفی می ترسند اعمالی که در این ماه انجام داده اند مورد قبول خداوند قرار نگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات دیدار  رییس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور اظهار داشت: رییس جمهوری آمریکا در حالی با رهبر کره شمالی وارد مذاکره شد که این کشور دارای زرادخانه بزرگ هسته ای است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ایران هیچ گاه دنبال ساخت تسلیحات هسته ای نبوده، با این حال وارد مذاکره با کشورهای غربی شد، اما آمریکا بار دیگر ثابت کرد که توافقنامه چند جانبه بین المللی را که با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تایید شده بود را زیر پا گذاشت. 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی بیانیه ای صادر کرده مبنی بر سابقه بدعهدی و ریاکاری آمریکا در مذاکرات هسته ای با جمهوری اسلامی و اعلام هوشیاری به مقام های کره شمالی در این زمینه داده است.

وی افزود: آمریکا نشان داده است که هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و اگر توافقی هم انجام شود هیچ تضمینی برای متعهد بودن این کشور وجود ندارد، رفتار ریاکارانه آمریکا در مذاکره با رهبر کره شمالی مشهود بوده است.

کد خبر 711131

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha