۶۵ درصد آسیب‌های اجتماعی مرتبط با موادمخدر است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۶۵ درصد آسیب‌های اجتماعی در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر در ارتباط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، بهروز مهدوی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که اغلب معتادان به دلیل عدم اشتغال بار دیگر به اعتیاد باز می گردند، اظهار داشت: اگر بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم قطعاً معتادان پاک شده به سمت اعتیاد برنمی گردند.

وی با بیان این‌که بیش از ۶۵ درصد آسیب‌های اجتماعی در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر در ارتباط است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد زندانیان استان به دلیل موادمخدر در زندان‌ها گرفتار هستند.

مهدوی ادامه داد: سال گذشته پنج آسیب اولویت‌دار کشور نزاع فردی و درگیری جمعی، اعتیاد صنعتی، بیکاری و اختلافات خانوادگی و اعتیاد سنتی به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم در آسیب‌های اجتماعی استان بوده است‌.

وی با بیان این‌که تاکنون در کشور 3 هزار و ۶۰۰ نفر در راه مبارزه با موادمخدر شهید شده‌اند. گفت: ۲۵ درصد جمعیت کشور درگیر مشکلات موادمخدر هستند، به عبارت دیگر بخش عظیمی از جمعیت درگیر مشکلات و آسیب‌های معتادان است، بنابراین خیران باید در این زمینه مشارکت کنند.

مهدوی با اشاره به اهمیت حمایت و کمک جامعه و خیران به خانواده‌های نیازمند معتادان گفت: شماره حساب ۲۳۰۵۳۴۹۲۲ موسسه خیریه «نجات سبز» در بانک رفاه شعبه شریعتی آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

وی با اشاره به برنامه‌های سند ملی پنج ساله موادمخدر تا پایان سال ۱۴۰۰ برای بیش از ۶۰ دستگاه در کشور ادامه داد: در این سند برای ۳۷ دستگاه برنامه عملیاتی تدوین شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان‌شرقی گفت: براساس این سند موظف هستیم ۲۵ درصد ‌اعتیاد را کاهش دهیم. در این سند سه برنامه راهبردی اساسی کاهش عرضه موادمخدر، کاهش تقاضا و مسائل مدیریتی در حوزه‌های فرابخشی تدوین شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه متاسفانه حوزه شیوع قلیان در استان ۱۲ درصد است، تاکید کرد: براساس شیوع شناسی در سال ۹۴ شیوع اعتیاد در جمعیت عمومی ۱۵ تا ۶۴ ساله ۱.۲ درصد است. شیوع اعتیاد در جمعیت دانش‌‌آموزی در استان ۴۴ درصد و جمعیت دانشجویی ۴.۴ درصد و در جمعیت کارگری ۲۵.۴ درصد است.

کد خبر 711899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha