اجرای مسابقه کتابخوانی «دانایی، توانایی»/طرح هجرت در استان زنجان اجرا می شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: همزمان با آغاز فصل فراغت از تحصیل طرح هجرت در ۱۸۸ منطقه آموزشی استان زنجان اجرا می شود.

محمود عباسی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: طرح هجرت یکی از بسترهای مهم برای رشد دانش آموزان و مشارکت فعال آنان در سازندگی جامعه است.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر به کارگیری دانش آموزان در ساخت و ساز مدارس، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح روحیه تعاون و خودباوری در بین دانش آموزان ایجاد می شود.

 

این مقام مسوول ادامه داد: طرح هجرت در 188 عرصه نواحی و مناطق استان زنجان با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان اجرا می شود.

 

به گفته عباسی، درسنوات اخیر دستمزدی به استادکاران تعلق نگرفته و امید می رود برای ممانعت از انگیزه استادکاران فرهنگی امسال حداقل25 درصد از اعتیار طرح برای تامین دستمزد استادکاران هزینه شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد عرصه های مورد مرمت و بازسازی  را 234 عرصه اعلام کرد.

 

وی در ادامه از اجرای مرحله منطقه ای دومین جشنواره «دانایی، توانایی» روز یکشنبه دهم تیر ماه سال جاری ساعت 10 صبح، بصورت همزمان در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد و گفت: در مرحله آموزشگاهی این طرح 4082 دانش آموز شرکت کردند که 680 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

 

عباسی با اشاره به اینکه در مرحله ی استانی، 168 تن از دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد، افزود: کتب "تارا و مرغ دریائی اش" و "کتاب،کتاب است"  برای مقطع ابتدایی دوره ی دوم؛"جان و اسب وحشی" و "بی بال پریدن" برای مقطع متوسطه دوره ی اول ،"92 درس سازنده از زندگی پیامبر(ص)"و "آیا در سایر سیارات حیات وجود دارد؟" برای مقطع دوم متوسطه در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 713613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha