نیروگاه مجازی، راهکاری برای مدیریت مصرف برق در زمان اوج مصرف

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: با توجه به مشکلات در زمینه مصرف زیاد برق در کشور گفت: نیروگاه مجازی، راهکاری برای مدیریت مصرف برق در زمان پیک بار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا صحتی، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یش از ۶۴۵ هزار مشترک برق در این استان وجود داردکه بخش صنعت و بخش خانگی بیشترین مصرف برق استان را به خود اختصاص داده ‌اند و در سال گذشته ۲۰۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۲۰۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان ایجاد شده است.

وی افزود: بیشترین مصرف بعد برق کشور به بخش صنعت با ۳۴ درصد و خانگی با ۳۱ درصد اختصاص‌ یافته  که در این راستا نیز ۵۳ درصد مصرف برق به بخش صنعتی و ۲۱ درصد به خانگی اختصاص دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد خاطرنشان کرد: ساعات اوج مصرف ما از ساعت ۱۲ تا ۱۶ آذر و ساعت ۲۰ تا ۲۴ شب است که همشهریان محترم می توانند با مدیریت مصرف در این مدت زمان ها به نوعی در راستای منابع انرژی و کمک به ثبات در ان شوند.

صحتی ادامه داد: میزان بدهی ‌های مشترکین برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد حدود ۱۰۶ میلیارد تومان است که از این میزان ۱۸ میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی، ۱۳ میلیارد عمومی، پنج و نیم میلیارد تومان کشاورزی، ۵۴ میلیارد تومان صنعت و معدن و ۱۳ میلیارد تومان بخش تجاری است.

وی افزود: روند پیک بار شرکت توزیع نیروی برق استان یزد سال گذشته پیش‌بینی کرده بودیم که میزان پیک ما 845 مگاوات باشد که با مدیریت صورت گرفته 817 مگاوات شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: با توجه به مشكل عنوان شده در حال حاضر كشورمان با كسري تامين 6500 مگاوات برق در زمان پيك مواجه است كه اين كسري را بايد از طريق مديريت مصرف براي عبور از تابستان گرم و اوج پيك بار جبران كنيم  و راهکار آن نیز نیروگاه مجازی به عنوان مدیریت مصرف برق است.

 

کد خبر 713705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha