برگزاری برنامه های شاد و پرمحتوا به تناسب شانیت و مقام دهه کرامت در استان یزد

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد با اشاره به برنامه های دهه کرامت استان یزد گفت: برنامه های شاد و پرمحتوا به تناسب شانیت و مقام دهه کرامت در استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان یزد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: یکی از عناصر مهم شخصیتی هر انسانی، اخلاق است و این بخش تا جایی اهمیت دارد که پیامبر اکرم(ص) به عنوان پدر معنوی امت، فلسفه بعثت خود را بر اساس اخلاق معرفی می کند.

وی افزود: حضرت رضا(ع) که شاگرد علی الدوام و از خاندان پیامبر اکرم(ص) هستند، اخلاق را به عنوان سیره و روشی برای جامعه معرفی می کنند و الگویی برای جامعه هستند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: دهه کرامت مصادف شده است با تولد انسان های والا منزلتی که به این بهانه مقام آنها را تکریم کنیم و به تناسب شانیت و شخصیت آن بزرگواران برنامه های شاد و در عین حال پرمحتوا دنبال کنیم.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: زندگی ائمه معصومین(ع) تنها وجه و ساحت تراژدیک ندارد،  که البته به جای خود آن را ارج می نهیم، اما با توجه به سخن امام صادق(ع): « شیعیان ما کسانی هستند که در غم ما غمگین و در شادی ما شاد هستند»، وجه سرور و شادی آن را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های که ما می توانیم در این دهه بر آن تاکید کنیم در خصوص حضور فعال زنان در جامعه است که حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی برای بانوان ما است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ادامه داد: ما سعی داریم تا شعائر اسلامی را گرامی بداریم و نسل به نسل به مخاطبان خود برسانیم.

حجت الاسلام گرجی گفت: آشتی نسل امروز با گزاره های دینی در قالب و نگاهی که آنها را بشناسیم، باید مورد تاکید قرار گیرد که به همین منظور به دنبال اتفاق جدید و مبارک هستیم تا با همکاری بتوانیم آن را شکل دهیم.

وی افزود: از 24 تیر تا 3 مردادماه به عنوان دهه کرامت است که با برنامه های مختلف این دهه را گرامی می داریم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت:  برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، فضاسازی مساجد استان، ده شب ده مسجد، آغاز طرح کاروان دانایی، تجمع و گردهمایی بزرگ مسئولان کانون های مساجد و جشنواره کشوری ترنج از جمله برنامه های ما در دهه کرامت است که توسط کانون های مساجد استان یزد برگزار می شود.

کد خبر 715669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha