هم گرایی و هم افزایی بهترین راهکار برای تقویت فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره به فعالیت های دبیرخانه کانون ها در استان یزد گفت: هم گرایی و هم افزایی بهترین راهکار برای تقویت فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با موضوع اوقات فراغت و فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: تعداد 810 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان یزد وجود دارد که این کانون‌ها ظرفیت خوبی را پیش روی اجرای برنامه ‌های متعدد فرهنگی و هنری قرارداده‌ اند.

وی افزود: کانون‌های مساجد در ۱۸ اسفند سال ۷۱ تشکیل‌شده ‌اند تا مساجد را از تک ‌بعدی بودن نجات دهد و بازوی فرهنگی و هنری مساجد باشد تا زمینه جذب بیشتر افراد را به مسجد نیز هم کنند و هم اکنون قریب به یک ربع قرن از تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد و در این مدت فعالیت‌های خوبی اجراشده است.

مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد ادامه داد: اکنون‌که قریب به ربع قرن از تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گذشته است باید فعالیت‌ های این کانون‌ ها را مورد ارزیابی و آمایش قرارداد تا بتوان با شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد بهتری را ارائه داد.

گرجی تأکید کرد: دغدغه دین و فرهنگ دغدغه همه ماست و باید در جهت رفع این دغدغه فعالیت‌هایی را انجام دهیم که در حالت ایدئال تأثیرگذاری خوبی را داشته باشد. وجود ۸۱۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان یزد ازلحاظ کمی آمار بسیار خوبی است اما باید در بُعد کیفی نیز باید برنامه‌هایی را در نظر گرفت تا بتوان از این ظرفیت عظیم عملکرد بهتری را هم انتظار داشت.

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد یک پایگاه مردمی خیلی خوبی است که می‌توانیم در قالب این کانون‌ها بهترین محتوا را در با بهترین ابزارها به مخاطب خود ارائه دهیم. در این راه باید موقعیت‌شناسی خیلی خوبی داشته باشیم و با مجهز شدن به علم روز و ابزار به‌روزرسانی شده بتوانیم تأثیرگذاری خوبی داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد بیان کرد: در صورتی که در این حوزه تقسیم کاری صورت پذیرد و هر نهاد به طور دقیق در بخش‌ ها و فعالیت‌ های خاصی مسئول شناخته شود و دیگر ارگان‌ها در این حوزه دخالت نکنند قطعا زمینه پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی و هنری فراهم می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که نه تنها جلوی موازی کاری‌ها گرفته شود، بلکه زمینه هم‌گرایی و هم‌افزایی در حوزه فرهنگ هم به صورت بسیار خوب و مناسبی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اقدام به پیگیری در زمینه تخصصی شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری این کانون کند بیان کرد: در این زمینه کانون‌های مساجد موظف شدند در حوزه کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری جامعه فعالیت کند.

گرج زمان‌شناسی را در ارتباط با تحقق این رویکرد کانون‌های مساجد دانست و بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود امروز جامعه و حضور گسترده همه افراد در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، نیاز بود که این حوزه هم به صورت ویژه مورد توجه کانون‌های مساجد قرار گیرد و به همین دلیل در ستاد عالی کانون‌های مساجد معاونت فضای مجازی ایجاد شد تا به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت داشته باشیم.

کد خبر 714048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha