نشست بانوان هنرمند کانون های مساجد استان یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نشست بانوان هنرمند کانون های مساجد استان یزد با محوریت « هنر در مساجد» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست بانوان هنرمند کانون های مساجد استان یزد با محوریت « هنر در مساجد» با حضور  دهقان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مربیان و سرپرست گروه های هنری کانون های مساجد استان یزد برگزار شد.

این نشست با محوریت « هنر در مساجد» با موضوعات رشته های هنری سرود، تئاتر، هنرهای تجسمی برگزار شد که آموزش مربیان و گروه های هنری به صورت حرفه ای و تقسیم انجمن های هنری اداره کل در مناطق به تفکیک رشته ها نیز به عنوان مصوبات این نشست بود.

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد نیز در این نشست گفت: هدف ما از این نشست ها برنامه ریزی در جهت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد است که با حضور متخصصان و گروه های حرفه ای به نوعی تربیت متخصص و مربی داشته باشیم.

وی افزود: ما نیازمند هم افزایی بیشتر در جامعه هستیم تا بتوانیم به صورت تخصصی و مترکز فعالیت های فرهنگی و هنری را پیگیری کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: با توجه به بیانیه ماموریت کانون های مساجد، ما سعی داریم تا فعالیت های خود را در حوزه کودکان، نوجوانان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری داشته باشیم.

دهقان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: مسجد به عنوان بستر خلق و تحولات هنر اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد .

وی افزود: هنرهایی مانند کاشیکاری، تزئینات معماری، تزئینات چوبی و ... در مساجد نشانگر اهمیت هنر در اسلام است .

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: لذا شکل گیری کانون های گفتگو هنر اسلامی و تحولات آن در مساجد ضروری است  و بعد شکل گیری این گفتگوها امکان توسعه و آموزش هنر در مساجد بهتر شکل می گیرد که برای این منظور باید بین کانوت مساجد و انجمن های هنری رابطه قوی تر شکل گیرد.

 

کد خبر 712506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha