دیدار مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد با انجمن های هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد

خبرگزاری شبستان: نشست مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد با انجمن های هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست حجت الاسلام مصطفی گرجی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد و انجمن های هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در محل این دبیرخانه برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد در این نشست گفت: امروز با ابزار هنر میتوانیم محتواهای دینی و اعتقادی را به مخاطبان عرضه کنیم.

وی افزود: اصل و اصول دینی ما ثابت و لایتغیر هستند اما ارائه آنها متناسب با زمان و تقاضای مخاطبان است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد تصریح کرد: یکی از قالب هایی که میتوان از ان در جهت اقناع اندیشه و برانگیختن احساسات مخاطب استفاده کرد قالب هنری است.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: خداوند نیز در قرآن از هنر برای تبیین فضائل و رذائل اخلاقی استفاده می کند و نمایش بزرگ موسی و فرعون و یوسف و زلیخا را به سمع و نظر مخاطبان می رساند.

وی گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به مقوله هنر دارند و در بیانی می فرمایند« کسی که از تئاتر، نقاشی، عکس با شعر چیزی نمی فهمد، راه های معرفت به رویش بسته است و ملتی که هرکدام از این ها را ندارد دریچه ای به روی او بسته است».

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد گفت: یکی از اهداف استفاده از قالب هنر در برنامه های کانون ها، آشتی بین هنر و دین است.

حجت الاسلام گرجی گفت: ما در پی این ارتباط  بین بچه های مسجد و بچه های هنری هستیم تا هنرمندان مسجدی و مسجدی های هنرمند داشته باشیم.

 

کد خبر 712617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha