ثبت ۲۱۳۰ مورد ازدواج در استان زنجان/ ۹۰ خانه ورزش روستایی تجهیز می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری ۲۱۳۰ مورد ازدواج و ۲۸۵ مورد طلاق ثبت شده است، گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲۹۴۲ مورد تسهیلات به مبلغ ۴۵۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان امروز(20 مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه ها نقش مهمی در آگاه سازی جامعه برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و دستگاه های اجرایی بالاخص در حوزه ورزش و جوانان دارند.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه 46 رشته در ورزش بانوان و 50 رشته در ورزش آقایان و 295 هیئت ورزشی در استان زنجان فعال است، گفت: در سال گذشته 47 هزار ورزشکار بیمه بودند ولی امسال بیمه 24 هزار و 422 نفر سازماندهی شده و کارت بیمه دریافت کردند که از این تعداد 8702 نفر ورزشکار خواهر و 15 هزار و 630 نفر ورزشکار برادر هستند.

 

خلیلی تعداد دعوت شده تیم ملی در بخش آقایان را 60 نفر  خواند که 30 نفر برگزیده و دعوت شده تیم ملی بانوان را 35 نفر که 40 نفر برگزیده شدند، خواند و گفت: تعداد مدال های کسب شده در مسابقات برون مرزی 42 مدال است که آقایان 11 مدال کسب کردند و بانوان در مسابقات جهانی مدالی نداشتند ولی در مسابقات آسیایی 4 مدال کسب کردند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: امسال 12 مجمع انتخاباتی و هیئت های ورزشی توسط رئوسای فدراسیون برگزار شده است.

 

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: یکی از رویدادهای مهم آسیایی پس از مسابقات المپیک، بازی های آسیایی است که امسال برگزار می شود.

 

به گفته خلیلی، در رشته های متعددی 21 ورزشکار و مربی در بازی های ورزشی اعزام خواهند شد که از این تعداد 17 نفر ورزشکار قطعی شده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تجهیز 90 خانه ورزش روستایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: روستاهایی که شرایط لازم برای ایجاد خانه ورزش را دارند، اقلام تحویل داده می شود.

 

به گفته این مقام مسوول، خانه های ورزش روستایی می توان در حوزه جوانان و هم در حوزه ورزشی قابل استفاده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: خانه ورزش 44 روستا از 90روستا تجهیز شده است.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه از 22 تا 28 مرداد به عنوان هفته ازدواج همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نامگذاری شده است، گفت: به همین منظور برنامه های متعددی در حوزه معاونت فرهنگی پیش بینی شده است.

 

خلیلی  از دریافت مجوز مراکز مشاوره ازدواج مهر و آنیسا در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 9615 مورد ازدواج و 2412 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: نسبت ازدواج به طلاق در سال گذشته در استان چهار و در کشور 3.9 بوده است.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری 2130 مورد ازدواج و 285 مورد طلاق ثبت شده است، گفت: سال گذشته 17 هزار و 120 مورد تسهیلات ازدواج به مبلغ1764 میلیارد و 770 میلیون ریال و در سه ماهه نخست امسال 2942 مورد تسهیلات به مبلغ 457 میلیارد و 700 میلیون ریال پرداخت شد.

 

به گفته وی، براساس سرشماری سال 95، 25 درصد جمعیت استان زنجان را جوانان تشکیل می دهند، و 69 مجوز برای حوزه مشارکت های جوانان صادر شده است که از این تعداد 46 مجوز در دولت تدبیر و امید، سه مورد در سال جاری صادر شده و 16 مورد مجوز در دست اقدام هستند.

کد خبر 721053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha