اشتغال، مهمترین چالش پیش روی جوانان در استان یزد

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به چالش های پیش رو گفت: اشتغال، مهمترین چالش پیش روی جوانان در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد طالبی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:  در بحث مشارکت های اجتماعی ایجاد یک تشکل غیر دولتی به ازای هر 5 هزار نفر که در استان یزد بایستی بر اساس تعداد جمعیت 55 تشکل باشد که الان 42 تشکل داریم و به لحاظ کمی مقداری موفق هستیم اما به لحاظ کیفی نیازمند فعالیت بیشتر هستیم.

وی افزود: راه اندازی خانه های جوان به عنوان مکانی برای تشکل ها از جمله اقدامات ما است که در یزد نیز این مکان را داریم و در شهرستان ها نیز پیگیر آن هستیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در هر شهرستان 10 ستاد سازماندهی داشته باشیم که در سال گذشته جمعا تعداد 40 مورد داشتیم که این میزان امسال تاکنون بیش از 30 مورد بوده و امید داریم که تا پایان سال به میزان معمول خود برسد.

طالبی بیان کرد: ما در حوزه ازدواج سعی کرده ایم از ابزار هنر نیز استفاده کنیم و در این راستا نیز سال گذشته همایش گرافیک و نمایش خیابانی داشتیم و امسال نیز در قالب کتاب و همایش ملی گرافیک را با موضوع خانواده داریم.

وی گفت: انتقال تجربه تشکل های جوانان و کارآفرینی از جمله اقدامات ما است که سعی کرده ایم در استان فعال عمل کنیم در حوزه اجتماعی نیز امیدواریم با همکاری پارک علم و فناوری اولین مرکز رشد داشته باشیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: همزمان با هفته ازدواج نیز ما برنامه های مختلفی داریم که نمایشگاه ازدواج، حمایت از مزدوجین محروم، بازارچه خیریه از جمله این اقدامات ما است.

وی افزود: مهمترین مشکل امروز ما اشتغال است که در چشم اندازه 10 ساله به جایگاه مناسبی برسیم.

کد خبر 721438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha