بیشترین اشتغال در صنایع کوچک و متوسط است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: در کشور ما بالای ۹۰درصد صنایع کوچک و متوسط چرخ اقتصادی را می گرداند و بیشترین تعداد اشتغال مربوط به این بخش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه،علی عبدلی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی، روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در هر واحد صنعتی کوچک و متوسط حداقل بری  50 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

 

وی گفت: در سطح کشور نیز چرخ صنعت با صنایع کوچک و متوسط ارتباط مستقیم دارد و در واقع 92درصد از صنایع در سطح کشور مربوط صنایع کوچک و متوسط است.

 

این مسئول ادامه داد: در سطح استان 34شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که از 26 واحد آن بهره برداری می شود.

 

عبدلی با بیان اینکه در سال جاری ناحیه های روستایی نیز تاسیس و بهره برداری خواهد شد، گفت: 5 الی 8  ناحیه صنعتی نیز در پایان سال جاری تاسیس خواهد شد.

 

این مسئول تصریح کرد: امسال وام های روستایی برای اشتغال روستایی باعث ایجاد انگیزه برای ساخت نواحی صنعتی کوچک و متوسط در روستاها شده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: تعداد قرارداد هایی که در نواحی و شهرک های صنعتی وجود دارد یک هزار 949 عدد و مساحت واگذار شده 631 هکتار است.

 

وی ادامه داد:  واحدهایی که به بهره برداری رسیده اند یک هزار 298 واحد است که در این راستا برای 22هزار و 800 نفز اشتغال زایی داشته ایم.

 

عبدلی خاطرنشان کرد: واحد های در حال بره برداری طبق آخرین آمار 60 درصد فعال هستند.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان و استاندارد سازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولید کنندگان به این عوامل دقت کنند.

 

گفتنی است در ادامه از 8 واحد و شهرک صنعتی بازدید به عمل آمد.

کد خبر 722236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha