نشست ستاد اربعین حسینی در یزد برگزار شد

اولین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان یزد به ریاست سرپرست فرمانداری یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد؛ اولین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان  یزد به ریاست سرپرست فرمانداری یزد و با حضور محمد صادق طهماسبی مدیركل پدافند غیرعامل استانداری و دبیر ستاد اربعین استان و معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و اعضای این ستاد در سالن ولایت فرمانداری برگزار شد.

 

عباس حیدری در این جلسه ضمن تبریك حلول ماه ذی الحجه گفت: جلسه ستاد اربعین جلسه مقدسی است و اربعین و مراسم پیاده روی اربعین حسینی با توجه به سفارش و تاكیدات ائمه اطهار(سلام الله علیها) برای انجام زیارت اربعین ، حركتی مقدس و معنوی و ارزشمند است و  این نشانگر عظمت قدسی و جایگاه بس عظیم حضرت سیدالشهدا در نزد خداوند متعال است. انشأا... خداوند متعال  به همه ما توفیق بدهد تا از خدمتگزاران صدیق آن حضرت باشیم.

 

سرپرست فرمانداری افزود: این ستاد برای اولین بار است كه در سطح شهرستان ها برگزار میشود و باید از تجربه های جلسات و برنامه های سالهای قبل در ستاد اربعین استان استفاده كنیم و با تعامل و همفكری نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را با همكاری هم  برطرف كنیم تا با كمترین مشكل و بیشترین بهره وری سفر را برای زائران امام حسین(ع) تسهیل و خدمت رسانی را به نحو احسن ارائه كنیم و در این راستا از تمام ظرفیتهای استان و شهرستان به بهترین شكل ممكن بهره ببریم.

 

عباس حیدری در ادامه تأكید كرد: باید از ظرفیت هیئت های مذهبی، سازمانهای مردم نهاد، تشكلها و نهادهای مدنی كه در سطح شهرستان فعالیت میكنند نهایت استفاده را ببریم و از طرف دیگر با همكاری و همراهی نهادها و دستگاه های اجرایی در بالاترین ظرفیت ممكن بتوانیم به زائران حسینی(ع) خدمت رسانی كنیم.

 

وی با اشاره به اینكه بالابردن سطح كیفی خدمات رسانی، تلاش و همت افزون بر گذشته توسط كمیته های ستاد را می طلبد اضافه كرد: با شرح وظایفی كه برای هر كمیته ای در نظر گرفته شده است فعالیت و اقدامات خود را به بهترین نحو انجام دهند و  پیشنهادات و راهكارهای اعضا در كمیته ها بررسی و پس از جمع بندی به ستاد شهرستان ارائه شود تا بتوانیم با هماهنگی های لازم با دستگاه های مرتبط برای اجرایی كردن آن قدم برداریم.

 

حیدری ، اظهار داشت: یكی از مهمترین مباحث جلسه ستاد اربعین حسینی بحث مشاركتهای مردمی و جمع آوری كمكهای خیرین است كه اگر این موضوع در شهرستانها با هماهنگی ستاد اربعین استان و به صورت متمركز در جلسه ای كه با حضور استاندار محترم و مدیران شركتها و خیرین استان برگزار گردد منشأ بركات و اثرات بیشتری خواهد بود.

 

وی با توجه به اینکه اربعین در سالهای آینده با فصل گرما همزمان می شود خواستار شد: از لحاظ مكان یابی ساختمانهای مناسب و مشخصی در مرزها و در طول مسیر برای ستادهای اربعین هر شهرستان با توجه به سبك معماری و سنتی آن شهر  ساخته شود تا بتوان در سالهای آتی نیز از آن بهره لازم را ببریم.

 

عباس حیدری در پایان جلسه افزود: دستور كار جلسه آینده بررسی پیشنهادها و ارائه راهكارهای مناسب كمیته ها برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی باشد تا پس از جمع بندی و تصویب در ستاد استان بهره برداری نهایی صورت گیرد و با همدلی و همراهی و هم افزایی و عشق و ارادتی كه همه ما به حضرت سیدالشهدا(ع) داریم در این حركت عظیم و بیست میلیونی خودجوش ومردمی به نحو احسن مشاركت كنیم و انشاءا... با این اقدامات و حركتهای معنوی چشم دشمنان اسلام و انقلاب را كور كرده و باعث خواری و ذلت بیش از پیش بدخواهان شویم.

 

در ادامه این جلسه محمد علی جعفری معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداری نیز بیان كرد: بحث اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان دارای ابعاد بین المللی و جهانی است و حركتی است كه می تواند به انسجام مسلمانان و شیعیان منجر شود و از كشور جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یك كشور مسلمان و شیعه در همسایگی كشور هرساله دلباختگان و زائران زیادی برای زیارت امام حسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شركت میكنند.

کد خبر 722507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha