حمایت مجلس از راه اندازی خانه موزه شیخ محمد خیابانی

سعیدی با اشاره به حمایت مجلس از راه اندازی خانه موزه شیخ محمد خیابانی گفت: مواری نیاز است که در این خانه موزه به نمایش گذاشته شود یا مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در بازدید از خانه موزه شیخ محمد خیابانی در تبریز، اظهار داشت: شیخ محمد خیابانی دانشمند و شخصیت فرزانه ای بود که در راه اندازی مطبوعات متعلق به آذربایجان و مبارزات آن دوره نقش اساسی ایفا کرد.

محمداسماعیل سعیدی ادامه داد: در تاریخ صدر مشروطیت شخصیت های معدود و محدودی وجود داشت که در پیشرانی و پیشبرد مقاصد مشروطه موثر بودند و یکی از این شخصیت ها شیخ محمد خیابانی بود.

وی با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی از راه اندازی خانه موزه شیخ محمد خیابانی یادآور شد: مواری که نیاز است در این خانه موزه به نمایش گذاشته شود یا مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد، باید مشخص شود تا از طریق مجلس شورای اسلامی تامین شود.

سعیدی ادامه می دهد: پاسداشت چهره های ملی، تاریخی، علمی و مبارزاتی کشور احیای هویت ملی است و غفلت از آن برای ما زیان داشته و خیانت به شمار می رود.

همچنین دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شیخ محمد خیابانی نه تنها در مشروطه بلکه در پایه گذاری آزادی در ایران نقش زیادی داشت و همیشه در مبارزات راه آزادی و گسترش مطبوعات نقش فعالی داشت.

شهاب الدین بیمقدار خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی و تصاویر شیخ محمد خیابانی و ایجاد خانه موزه در خانه تاریخی وی، نقش مهمی در شناساندن این شخصیت و ایجاد تفکر آزادی خواهی در بین مردم دارد.

کد خبر 727597

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha