پایان‌نامه های دانشگاهی اغلب در قفسه‌های آرشیو خاک می‌خورند

آل هاشم گفت: یکی از آفت‌های امروز؛ خاک خوردن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی در آرشیو و قفسه‌های کتابخانه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار اساتید الهیات دانشگاه‌های استان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب؛ دانشگاه‌ها در عرصه‌های علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نقشی پر رنگ و اثرگذاری را ایفا کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها باید در عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد و صنعت عملیاتی شوند، خاطرنشان کرد: یکی از آفت‌های امروز؛ خاک خوردن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی در آرشیو و قفسه‌های کتابخانه ها است، در شرایط کنونی نیازمند ارتقای دانش صنایع استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که دشمن با جنگ فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی را مورد آماج حملات خود قرار داده است، تصریح کرد: دانشگاهیان و مسؤولان اقتصادی کشور باید با حرکتی جهادی و تدابیر هوشمندانه وضعیت موجود را به مردم تبیین کنند، از این رو باید نتایج پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها به این سمت هدایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع برای رسیدن به توسعه همه جانبه کشور ضرورتی غیرقایل انکار است، اگر امروز در عرصه‌هایی مانند انرژی هسته‌ای و طراحی و ساخت هواپیماهای جنگی حرفی برای گفتن داریم؛ به اعتبار جوانان تربیت شده دانشگاهی است که آموخته‌های خود را در اختیار صنعت قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: دشمن در تلاش است در مقابل انقلاب و دستاورد نظام اسلامی، با راه اندازی جنگ روانی و فرهنگی بایستد، باید دانشگاه‌ها آرامش و امید را در جامعه گسترش دهند؛ برای داشتن فضای نشاط و شادابی باید جوی سیاسی در دانشگاه‌ها حاکم باشد، البته این به معنای جناح بازی سیاسی نیست.

امام جمعه تبریز وحدت و همدلی را لازمه عبور از مشکلات کنونی کشور دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به تعالی و توسعه کشور و داشتن جامعه‌ای با شور و نشاط و همچنین ناکام گذاشتن دشمنان در رسیدن به اهدافشان باید وحدت و همدلی در بین آحاد جامعه حاکم شود.

وی در ادامه با تأکید بر نقش‌آفرینی روحانیان دانشگاهی در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: فعالیت‌های ارزشمند و چشمگیری بعد از تشکیل دانشکده الهیات در حوزه ارتقاء سطح علمی، دینی و انسانی صورت گرفته است، اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیاد بوده و فعالیت‌ها باید رشد روز افزون داشته باشد.

کد خبر 727482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha