نظارت شرعی بر ذبح دام‌هاي قرباني تاسوعا و عاشورا

مدير كل دامپزشكي آذربايجان شرقي از نظارت بهداشتي دامپزشكي آذربايجان شرقي بر دام‌هاي قرباني در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، امیرحسین بهداد، مديركل دامپزشكي استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران با تسليت ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع)، آمادگي كامل اين اداره كل را جهت نظارت بهداشتي بر ذبح دامهاي قرباني در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني اعلام نمود.

وي گفت: امسال 64 اكيپ متشكل از 121 نفر بازرس بهداشتي در تبريز و شهرستانها بر ذبح دامهاي قرباني عزاداران حسيني در ايام تاسوعا و عاشورا نظارت خواهند نمود.

مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي ضمن تأكيد بر ضرورت تأمين سلامت و بهداشت جامعه و پيشگيري از بروز بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام گفت: هرگونه كشتار دام خارج از كشتارگاه ممنوع مي‌باشد اما بر اساس تبصره 2 ماده 2 آيين‌نامه بازرسي و معاينه بهداشتي گوشت مبني بر اينكه كشتار دام‌هاي قرباني در تاسوعا و عاشوراي و مراسم مذهبي و ملي در خارج از كشتارگاه مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: در همين راستا اكيپ هاي ثابت و سيار اين اداره كل از مورخه 25 شهریور ماه به مدت یک هفته و در دو نوبت کاری صبح و بعد از ظهر آماده بازرسي و نظارت شرعي و بهداشتي بر دامهاي قرباني مي‌باشند.

بهداد در پايان خاطر نشان کرد: مردم شریف استان جهت بهره‌گيري از خدمات اكيپهاي سيار می‌توانند با سامانه تلفنی 1512 تماس حاصل کنند.

کد خبر 728592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha