استعمال دخانیات مهمترین علت بروز حملات قلبی است

متخصص قلب وعروق بیمارستان رازی تربت حیدریه گفت: استعمال دخانیات مهمترین علت بروز حملات قلبی است.

دکتر مجتبی شعاع متخصص قلب وعروق بیمارستان رازی تربت حیدریه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در تربت حیدریه با اشاره به اینکه پزشکی عشق است و هرکس در این وادی آمده است به خاطر انگیزهای شخصی و اجتماعی است و به جز عشق هیچ تعریفی ندارد، گفت:هیچ پزشکی به تنهایی پزشک نیست با وجود مدیر خوب، مجموعه خوب وتیم قوی می تواند درکارش موفق باشد.

شعاع عنوان کرد: درجهانی که فوق مدرن می شود وکار فیزیکی وجود ندارد بیماری قلبی در اولویت جهانی قراردارد و علت اصلی آن دیابت وفشار خون می باشد و اکثر بیماری قلبی بدون عمل بالینی است که نمونه آن دیابت وفشارخون است که تا نهایت علامت دارشدن وبه نقطه بحران رسیدن علامتی همچون تنگی نفس ودرد سینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول جهانی پیشگیری از بیماری های قلبی است وریشه بیماری قلبی در ۱۰۰ سال اخیر از همه بیماری ها جلوتر است، گفت:علائم بیماری‌های قلبی در بسیاری از موارد دیر ظاهر می‌شوند و نداشتن علامت، دلیل بر سلامت قلب نیست، اولین گام برای داشتن یک قلب سالم، شناخت عوامل خطری است که قلب را تهدید می‌کنند.

شعاع افزود:علائم بیماری‌های قلبی در بسیاری از موارد دیر ظاهر می‌شوند و نداشتن علامت، دلیل بر سلامت قلب نیست، برای داشتن یک قلب سالم شناخت عوامل خطری است که قلب را تهدید می‌کنند پزشکان معتقدند هر چه میزان کلسترول در خون شما بالاتر باشد و تعداد بیشتری از عوامل خطرزا را داشته باشید، به همان اندازه در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارید، افرادی که قبلا مبتلا به بیماری قلبی بوده اند در معرض خطر بیشتری برای وقوع یک حمله قلبی مجدد هستند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عوامل بروز حملات قلبی، سیگار است به طوریکه احتمال بروز حمله قلبی در یک فرد سیگاری تا ٧٠ درصد بیشتر از یک فرد غیر سیگاری است، افزود: اگر سیگار می کشید و در کنار آن ھم به سلامتی قلب و بدن خود اھمیت می دھید، بدانید که این دو در تضادی عظیم ھستند پس سعی کنید از ھمین امروز سیگار را کنار بگذارید.

این متخصص قلب با بیان اینکه چک آپ منظم، استفاده کم از نمک، کنترل دیابت فشار خون، داشتن دردهای قفسه سینه و مراجعه به پزشک، کاهش برخورد با تنش های جامعه، داشتن روزانه ۳۰ دقیقه ورزش سبک و دوری از استرس به داشتن قلب سالم کمک می کند.

کد خبر 731026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha