مؤسسات قرآنی مردم نهاد پیشگامان حوزه فرهنگی هستند

حجت الاسلام مازنی انجام فعالیت های قرآنی مؤسسات مردم نهاد را بهترین بخش تأثیرگزار در حوزه فرهنگ جامعه برشمرد و حمایت جدی مجلس از این مراکز را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی در دیدار با مسئولین مؤسسه کشوری مهد قرآن، انجام فعالیت های قرآنی مؤسسات مردم نهاد را بهترین بخش تأثیرگزار در حوزه فرهنگ جامعه برشمرد و حمایت جدی مجلس از این مراکز را مورد تأکید قرار داد .

رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مؤسسه مهد قرآن با 26 سال خادمی قرآن و تحت آموزش قرار دادن بیش از یکصد هزار قرآن آموز در سراسر کشور، همواره منشاء برکات ارزشمندی در تربیت حافظان قرآن بوده است .

بنابر این گزارش در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فومنی الحائری مؤسس و عضو هیئت امناء و سید محمود چاوشی مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن شرحی از روند شکل گیری و برنامه های آموزشی با محوریت حفظ و مفاهیم قرآن در سراسر کشور و فعالیت های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، گستره فعالیت های دفاتر مهد قرآن در 24 استان و 150 شعب شهرستان ها ، رشد و شکوفایی بیش از 3000 حافظ کل عضو را ارائه دادند.

بنا براین گزارش حجت اسلام والمسلمین احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تقدیر از مدیران، اساتید، مربیان و تمامی خادمان مؤسسه کشوری مهد قرآن در رشد و توسعه فرهنگ قرآن کشور، تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب در شکوفایی ده میلیون حافظ کل قرآن تصریح کرد: از اولویت‌های مهم کمیسیون فرهنگی ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، توسعه آموزش های قرآنی حفظ و تدبر و ایجاد زمینه برای تأثیر گزاری در سبک زندگی جامعه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی از طرح ها و برنامه های شاخص قرآنی یادآور شد: بهره مندی از تجربیات ارزشمند مؤسسات قرآنی مردم نهاد از جمله مؤسسه کشوری مهد قرآن و حمایت از برنامه های آنان، زمینه گسترش و تعمیق فرهنگ و معارف قرآن و عترت در میان اقشار جامعه را فراهم می آورد.

کد خبر 732136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha