برگزاری همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» به پنج زبان دنیا

مدیر دفتر بچه های مسجد حوزه هنری کشور، از اجرای همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راهیان» به پنج زبان دنیا در کشور عراق خبر داد و اظهار داشت: ۳۰۰ هنرمند در این همایش حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محراب محمدزاده»، امروز (دوشنبه 16 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون همایش روایت راهیان، گفت: سومین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین حسینی، سه سالی است که آغاز شده؛ سال گذشته با همه سختی ها توانستیم کار را پیش ببریم ولی امسال با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد پیاده روی اربعین تقسیم کار و تجمیع واحدی در برگزاری این همایش صورت گرفت و همه گروه ها به حوزه هنری ارجاع داده شدند.

 

مدیر دفتر بچه های مسجد حوزه هنری کشور، با بیان اینکه حوزه هنری حلقه واسطی برای همه گروه های نمایشی کشور جهت برگزاری همایش روایت راهیان شده است، افزود: سال گذشته در ایران اجرا نداشتیم ولی امسال بخش ایران اضافه شده و علاوه بر مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، همه استان های کشور در روز 8 آبان اجرای تعزیه خواهند داشت.

 

وی اضافه کرد: سال اول فعالیت خود را با 35 هنرمند و به دو زبان فارسی و عربی آغاز کردیم ولی سال گذشته استقبال خوبی از سوی هنرمندان صورت گرفت و 150 هنرمند در این همایش شرکت کردند و امسال به حدود 300 هنرمند رسیده ایم که در ایران و عراق اجرا داشته و همه با نگاه نذر فرهنگی در این همایش حضور دارند.

 

وی با اشاره به اینکه امسال آثار به پنج زبان فارسی، عربی، ترکی، انگلیسی و اردو اجرا می شود و به همین دلیل مورد توجه مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: فراخوان همایش منتشر شده و قالب های اجرایی آن به صورت موکبی، تئاتر خیابانی، تعزیه، نقالی، پرده خوانی و مقتل خوانی است.

 

محمدزاده، با بیان اینکه موضوعات مدنظر ما در این همایش وقایع تاریخی محرم، شخصیت امام حسین (ع) و یاران ایشان، قیام عاشورا، مدافعان حرم و فرهنگ عاشورایی انقلابی اسلامی است، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم یک کار فرهنگی هنری ارزشمندی را اجرا کنیم.

 

کد خبر 732520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha