کانون های فرهنگی هنری مساجد، جایگاهی مهم در جهت پاتک فرهنگی به دشمنان

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد، جایگاهی مهم در جهت پاتک فرهنگی به دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد امروز (17 مهر) در دیدار با مدیران کانون های مساجد یزد به مناسبت (19 مهر، سالروز بیانات مقام معظم رهبری) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد گفت: اگر ما این بیانات را در اجتماعات آموزش دهیم و تمامی آنها را تکلیف کرده و کلاس بگذاریم، به خوبی می توانیم بدان عمل کرده و در جامعه نیز ان را پیاده کنیم.

 

وی افزود: اگر این بیانات در جامعه عمل شود بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: بخش جذبی کانون ها بسیار مهم و موثر در مساجد است و در این راستا باید بخش جذبی و تبلیغاتی را تقویت کنیم زیرا در جامعه مسائل خوب را تبلیغ نمی کنیم.

آیت الله ناصری تصریح کرد: مساله جذب امری مهم است و ما الان به این فضاهای مجازی نیاز داریم و باید جاهایی شکل بگیرد تا تبلیغات دشمنان را خنثی کند و جایگاهی بهتر از مسجد و به خصوص کانون مساجد نیست.

 

وی ادامه داد: شما در کانون های مساجد باید پاتکی نسبت به دشمنان در مساجد داشته باشید یعنی اهالی مساجد را نسبت به این گروه ها و فضای مساجد توجیه کنید و مسائل و مشکلات را استنتاج کرده و روی آنها کار کنید.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: در مسائل فرهنگی ما باید کاری کنیم که نقشه های دشمنان را آشکار کرده و برای آنها راهکار بیاندیشیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: ما باید کار فرهنگی را برای بانوان و زنان به خوبی داشته باشیم و برای آنها در مساجد برنامه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در مدارس و دانشگاه ها باید کار کرده و مردم را به مساجد جذب کنیم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از جاهای خنثی سازی حرکت های فضای مجازی در هر حرکتی، کانون های مساجد است.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: مشاوران آمریکایی هشت توصیه به ترامپ داشته که همگی آنها فرهنگی است تا برای برنامه های خود به هدف خود برسند که اگر ما این هشت مورد را بررسی کرده و روی آن برنامه ریزی کنیم آنها را با شکست روبرو خواهیم کرد.

 

وی افزود:ما باید راهکارها را در کانون ها تدوین کرده و روی آنها کار کنیم و مسئولان فرهنگی مساجد را نیز بر آنها آگاه سازیم تا بتوانیم جذب و تبلیغات مناسب را داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد خاطرنشان کرد:یکصد سال پیش با برنامه ریزی سعی داشتند تا جوانان ما را گمراه کنند و در این راستا نیز مکتب خانه ها را جمع کردند تا مردم ما را از قرآن دور کنند و تا حدی نیز موفق شدند و الان نیز آن راه ادامه دارد که ما باید در این زمینه کار کرده و برای بچه ها و نوجوانان کار کنیم.

 

آیت الله ناصری تصریح کرد: ما باید مکان هایی شبیه مهدهای کودک را در مساجد ایجاد کنیم تا بر روی جوانان مسائل فرهنگی و قرآنی را کار کنیم.

 

وی ادامه داد: مساجد باید پایگاه مردم باشند و در این مساجد کارهای مانده را پیگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: به نظر من بسیاری از اوقات اقتضا می کند که مستقیما با اشخاص صحبت کنیم که کانون فرهنگی می تواند با شناسایی محله و ارتباط با دختران و پسران محله برنامه ریزی داشته باشد.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: امامان جماعت رو تقویت مساجد نقش مهم و موثری دارند که می توانند با ارتباط با خانواده ها به گونه ای فعال عمل کنند.

 

وی ادامه داد:ما باید کارهای رودررو داشته باشیم و در میدان عمل کنیم تا این راه موثر واقع شود زیرا دشمن رودر رو شده و اگر ما دوری کنیم ضربه خواهیم خورد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد:ما باید جوانان را جذب کرده و جنبه های دینی و اعتقادی آنها را تقویت کنیم تا فطرت دینی آنها زنده شود.

کد خبر 732724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha