آمادگی کامل برای مقابله با  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان‌شرقی

بهداد با تاکید بر این‌که از آمادگی کامل برای کنترل بیماری آنفلوانزا در استان برخوردار هستیم، گفت: درخصوص شیوع این بیماری در آذربایجان شرقی هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان پرداخت و اظهار داشت: اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز و شیوع این بیماری در استان انجام شده است.

وی با اشاره به معدوم سازی یک میلیون قطعه مرغ در یکی از استان های کشور به دلیل بیماری آنفوانزای مرغی خاطرنشان کرد: درخصوص شیوع این بیماری در آذربایجان شرقی هیچ نگرانی وجود ندارد.

بهداد با تاکید بر این‌که از آمادگی کامل برای کنترل بیماری آنفلوانزا در استان برخوردار هستیم، افزود: در سال 95 بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خسارت سنگینی در 23 استان کشور برجای گذاشت که با اقدامات پیشگیرانه در این استان تلفات کمی داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان یکی از قطب های پرورش مرغ تخم گذار در کشور است، گفت: این مراکز مستعد بیماری آنفلونزا هستند و برای این منظور اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشگیری های صورت گرفته از بیماری تب برفکی گفت: دامپزشکان برای واکسیناسیون دام ها حتی به صعب العبور ترین روستاهای استان اعزام می شوند، اما گاه با عدم مشارکت دامداران و روستاییان مواجه هستند.

بهداد با بیان این‌که بیماری خونریزی دهنده کریمه کنگو با آغاز فصل گرما شیوع پیدا می کند، افزود: اگر دام پس از ذبح 24 ساعت در دمای سرد نگهداری شود عامل بیماری از بین می رود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ادامه داد: سال گذشته 136 هزار و 22 کیلوگرم لاشه در داخل کشتارگاه های استان ضبط و معدوم شد، همچنین سال گذشته 480 تن فراورده های غیربهداشتی و فاسد دامی در استان جمع آوری شده است.

کد خبر 732797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha