بازدید مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از کانون های بخش مروست

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از کانون های مساجد بخش مروست بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد به همراه تعدادی از کارشناسان این دبیرخانه در سفری یک روزه از کانون های بخش مروست شهرستان خاتم بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش مروست، بخشدار مروست، اعضای شورای اسلامی شهر مروست دیدار و گفت و گو کرد و در ادامه نیز با مدیران کانون های مساجد این بخش دیدار کرد.

حجت الاسلام مصطفی گرجی در این برنامه گفت: مسجد خواستگاه بزرگی برای اداره جامعه امروز است که می توان بسیاری از مشکلات را در آن حل و دغدغه های جامعه را حل کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد خاطرنشان کرد: کانون های مساجد پس از ربع قرن تلاش فرهنگی هنری در کنار مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سازمان مردم نهاد تصویب شدند و بیانیه مأموریت آنها نیز در حوزه کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری است.

وی افزود: امروز ما در یک چارچوبی قرار گرفته ایم که باید به رسالت تدوین شده ستاد عالی کانون های مساجد بپردازیم.

حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: ما در استان بیش از 20 هزار عضو به عنوان شبکه اجتماعی کانون های فرهنگی هنری مساجد را ثبت کرده ایم و سعی داریم تا در راستای بیانیه مأموریت گام برداریم.

وی افزود: امروز ۷۵ درصد جامعه ما را قشر خاکستری شکل داده است که به لحاظ اجتماعی پایگاه مستحکمی ندارد، لذا فعالیت های ما با رویکرد جذب این قشر است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: ما در استان برنامه های مختلفی از جمله کاروان دانایی، گردشگری مجازی، مشاوره و بسیاری از اقدامات فرهنگی هنری دیگری را دنبال کرده و سعی داریم تا در شهرستان ها نیز آن ها را اجرا کنیم.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: ما می توانیم از قالب هنر به خوبی در راستای جذب جوانان به مساجد استفاده کنیم که اغلب برنامه های ما نیز در این زمینه برنامه ریزی شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: امروز باید با هم گرایی و هم افزایی با نهادهای دیگر فرهنگی بتوانیم برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در موضوعات مختلف تسهیل گری کنیم که در این راستا دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، ۲۲ تفاهم نامه با دستگاه های فرهنگی استان به انعقاد رسانده و در حال اجرا است.

در پایان این مراسم ها نیز مسئولان بخش مروست قول مساعد در خصوص همکاری با کانون های فرهنگی هنری دادند.

همچنین مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد نیز ضمن بازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار مزار شهدای گمنام بخش مروست حضور و ادای احترام کرد.

کد خبر 737019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha