کشور بیش از شعار نیازمند شعور است

پزشکیان گفت: ما شعار نمی خواهیم شعور می خواهیم؛ به عبارتی با وجود جوانان خلاق، مبتکر و اندیشمند کشور شایسته نیست کارخانه ها بخوابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مسعود پزشکیان» در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی در تبریز اظهار داشت: نگاه خلاقانه جوانان بر اساس نیازهای کشور لازمه عبور از مشکلات است.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می خواهیم از این وضعیت بیرون بیاییم؛ باید جوانان خلاق را تحویل بگیریم؛ ما شعار نمی خواهیم شعور می خواهیم؛ به عبارتی با وجود جوانان خلاق، مبتکر و اندیشمند کشور شایسته نیست کارخانه ها بخوابند.

وی با تأکید بر این‌که اعتماد به جوانان کشور را نجات می دهد، از بین این عزیزان کسانی هستند که اگر میدان پیدا کنند ما را نجات می دهند، دانشگاه باید با نیاز جامعه آموزش بدهد در عمل یاد بدهد نه در کلاس و روی تخته تا وقتی بیرون آمد خلق کند، امیدوارم این نمایشگاه دید ما را باز کند تا به جوانان افتخار کنیم.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عنوان این نمایشگاه اظهار داشت: عنوان "ربع رشیدی: یاد آور شهر بزرگ حوزوی و دانشگاهی است که در روزگاری بزرگترین مرکز علمی دنیا در تبریز شناخته می‌شد.

وی ادامه داد: ۷۵۰ سال پیش در تبریز شهری علمی، حوزوی و دانشگاهی وجود داشت که علم و خلاقیت تولید می کرد و در آن با هفت زبان زنده آموزش می دادند، باید پاسخ این سؤال را یافت که امروز چه شده با آن شکوه تاریخی و علمی خود فاصله گرفته‌ایم؟

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: اکنون همه چیز سیاسی شده است؛ اینکه ما بتوانیم فرهنگ و گذشته خود را بشناسیم مهم است که مملو از توانمندی است و این ربطی به سیاست ندارد؛ این را همه مردم باید بدانند که ما برترین در علم و فناوری بودیم.

پزشکیان با اشاره به این‌که قدرت امروز غرب به واسطه علم و فناوری بالاست، تصریح کرد: چرا ما نباید در عرصه‌های علمی از کشورهای غربی جلو بزنیم؛ فقط کافی است دغدغه اینکه چرا ما از دیگران عقب هستیم را داشته باشیم؛ باید بستری بسازیم که افراد برتر و خلاق مستقل از سلیقه‌های سیاسی روی کار آیند.

کد خبر 737204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha