معاضدت قضایی در محاکم جدی گرفته شود

دغدغه نهاد وکالت در موضوع تبصره ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری است که مشکلاتی ایجاد کرده و این مساله تبعات منفی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی شهبازی نیا» امروز در  سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور موسوم به اسکودا، در تبریز اظهار داشت: یکی از راهکارهای کاهش پرونده های ورودی به دادگستری توجه به مسأله معاضدت قضایی در کشور است.

رییس اتحادیه کانون های وکلای کشور خاطرنشان کرد: اگر بودجه معاضدتی کشورهای دیگر را با ایران مقایسه کنیم؛ متوجه فاصله عمیق خود با سایر کشورها خواهیم شد.

وی با بیان این‌که قوه قضائیه هیچ گاه سهم معاضدت وکلا را پرداخت نکرده است، افزود: دغدغه نهاد وکالت در موضوع تبصره ماده 48 آیین دادرسی کیفری است که مشکلاتی ایجاد کرده و این مساله تبعات منفی برای کشور خواهد داشت.

شهبازی نیا تصریح کرد: تقاضا داریم در اصلاح آیین دادرسی کیفری نسبت به این مسأله توجه شود تا تلقین بی اعتمادی به جامعه وکلای کشور انجام نگیرد.

وی با بیان این‌که تأکید مسؤولان بر استقلال کانون وکلا باید در نتیجه تصمیم گیری ها نیز نمود عینی داشته باشد، افزود: بهتر است توان ما به جای اینکه صرف تلاش برای استقلال شود، صرف توسعه و ارتقا نهاد وکالت شود.

شهبازی نیا ادامه داد: این کانون بهترین نهاد در عرصه اشتغال است، چنانکه هر سال برای جذب کارآموز آزمون برگزار می ‌کند، بدون اینکه هزینه های مالی به بیت المال تحمیل شود.

رییس اتحادیه کانون های وکلای کشور تصریح کرد: کانون وکلا بدون جذب اعتبارات دولتی شغل ایجاد می‌ کند اما از خدمات عمومی و تامین اجتماعی بی بهره است و در عین حال نهاد وکالت در زمینه پرداخت مالیات بسیار خوب عمل کرده است.

کد خبر 740126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha