نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی عازم مدینه می شود

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، لیالی ریاست سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پنجشنبه بیست و یکم مهرماه عازم مدینه منوره می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، علی لیالی ریاست سازمان حج و زیارت و دیگر مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت پنجشنبه بیست و یکم مهرماه عازم مدینه منوره می شوند.

گروهای پیش رو فرهنگی و اجرایی عملیات حج سال 90 یک هفته قبل از اعزام نخستین کاروان زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره استقرار یافته اند. بعثه مقام معظم رهبری برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی برای زائران حج تمتع امسال تدارک دیده است.

انتقال مسافران ایرانی به عربستان سعودی از روز 16 مهرماه آغاز شده و تا نهم آبان ‌ماه ادامه دارد. زمان بازگشت حجاج به جمهوری اسلامی ایران نیز پس از پایان مراسم حج و از روز ‌20 آبان ‌ماه شروع و تا یازدهم آذر ماه ادامه خواهد داشت.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، زائران ایرانی در قالب 588 کاروان و 274 پرواز از 17 ایستگاه پروازی راهی عربستان سعودی می شوند که در مجموع، 51 هزار و 196 نفر توسط شرکت هواپیمایی "ایران ایر" و 48 هزار و 415 نفر توسط شرکت هواپیمایی "ماهان" جابه‌جا می‌شوند.

امسال روزانه 12 پرواز حج از شهر‌های مختلف کشور انجام می‌شود که ‌از این تعداد 8 پرواز به مقصد جده و 4 پرواز به مقصد مدینه است.

پایان پیام/ 

 


 

کد خبر 74048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha