مسجد ۳۰۰ ساله بازار تاریخی تبریز احیا شد

مسجد صادقیه بازار تبریز که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد به همت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی مرمت و بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مسجد صادقیه بازار تبریز که قدمتی ۳۰۰ ساله دارد به همت حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم»، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مرمت و بازسازی شد تا بنایی که سالها بانگ اذان از منازه های آن بلند نمی شد؛ میزبان نمازگزاران خداجو باشد.

امام جمعه تبریز در مراسم افتتاح این مسجد با بیان این‌که بدون شک یکی از عوامل تاثیر گذار در پیشبرد فرهنگ و تمدن اسلامی در زمینه های مختلف آموزشی، تربیتی و فرهنگی مساجد هستند، گفت: جامعه اسلامی بدون مسجد نمی تواند نقش‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی را ایفا کند.

وی با بیان این‌که پیامبر اسلام(ص) در ابتدای ورود به مدینه مسجد قبا و مسجد النبی را احداث نمود تا بدین وسیله امور مسلمین را سازماندهی کند، افزود: اگر مساجد از نظر معنوی کم رونق باشند و حضور مردم و نمازگزاران کم رنگ باشد و برنامه های آن جذاب و جوانگرا نباشد این مسجد با طراز اسلامی فاصله دارد و مورد قبول اسلام نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: قرآن کریم و روایات اهل بیت (علیهم السلام) مومنین را به حضور در مساجد و رونق بخشیدن به این اماکن مقدس دعوت می کند و کسانی را که مساجد را از نظر معنوی آباد میکنند به نحو شایسته ای مورد ستایش قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مسجد را مهم ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلامی دانست و گفت: چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل در طول تاریخ از مسجد جوشیده و جامعه اسلامی را سیراب کرده است.

کد خبر 742279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha