هر ۱۸ ثانیه در شهر یزد یک سانحه تصادف موتور سیکلت اتفاق می افتد

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد با اشاره به اقدامات شورای شهر یزد گفت: متاسفانه هر ۱۸ ثانیه در شهر یزد یک سانحه تصادف موتور سیکلت اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حمیدرضا قمی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه یزد گفت:  در حال حاضر در استان جمعیت شهرنشینی ما نزدیک به 85 درصد است که نیازمند مدیریت در این بخش است.

وی افزود: شهر هوشمند مفهومی است که یک سر آن شهروند هوشمند و سر دیگر آن نیز حکمرانی هوشمند است که در این راسات شفافیت در عملکردها و مشارکت جمعی مردم در تصمیمات امری مهم است.

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: حمل و نقل پاک و هوشمند مبتنی بر پیاده محوری و استفاده از وسایل نقلیه پاک و انرژی هوشمند به عنوان چند وجه مهم در حوزه شهر هوشمند است.

قمی تصریح کرد: رویکرد شهر هوشمند لوکس گرایانه نیست بلکه استفاده صحیح از منابع و تصمیم عاقلانه و تصمیمات صحیح است که می تواند ما را به خوبی در زمینه  مدیریت شهری کمک کند.

وی ادامه داد: اولین قدم ما در این زمینه شفاف سازی بود و  اولین شورایی بودیم که مذاکرات خود را به صورت اینترنتی ارائه کرد و نقشه تفضیلی شهر یزد را در اختیار مردم قرار دادیم و فرصت برای همه ایجاد شد که رانت اطلاعاتی برای توسعه شهر برای کسی بوجود نیاید.

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد گفت: پیوستن شورای شهر یزد به سایت شفافیت به عنوان سرآغاز ایجاد شفافیت بوده است.

قمی بیان کرد: کلید خوردن صدور پروانه ساختمان به صورت الکترونیکی در فرآیند کاملا مکانیزه به عنوان اقدامات مهم دیگر ما در این زمینه بوده است.

وی افزود: ما اگر میخواهیم چابکی را برای شهرداری برای خلاقیت ها به کار ببریم مسلما سیستم فعلی شهرداری پاسخگو نیست که در این راستا طرحی به نام ایجاد مرکز خلاقیت ها و نوآوری ها در شهرداری یزد کلید زده ایم.

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: در همین راستا برای اولین بار طرح شناسایی اموال فکری شهرداری و امکان سنجی اجرای پروژه برندینگ شهر یزد را داشته ایم که این بسیار طرحی مهم است.

قمی گفت: استفاده از دوچرخه هوشمند و تبدیل ان به فراخوان و انتخاب پیمانکار از جمله اقدامات دیگر ما است که 20 درچرخه هوشمند در این زمینه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: طرح پایلوت پارک هوشمند در پارک باغ ملی یزد، طرح نوآوری جدید به نام دست انداز هوشمند، سامانه تصادفات شهری، کنترل نخاله ها، طرح کارت شهروندی، نصب دکل های ارتباطی در شهر یزد، ایجاد خانه هوشمند با سازه سنتی از جمله اقدامات ما در شورای اسلامی شهر یزد و خدمات شهر هوشمند است.

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد ادامه داد: ما اگر در اماکن عمومی خود وای فای نداشته باشیم شهری هوشمند نخواهیم داشت.

قمی بیان کرد: ما در شهر یزد بازاری برای موتورسیکلت های غیر استاندارد هستیم که امروز وارث این هستیم که هر 18 ثانیه در یزد شاهد تصادف موتور سیکلت هستیم که این به دلیل منافع اقتصادی برخی از افراد بوده و متاسفانه امروز یزد پارکینگ بزرگ موتور سیکلت هست که باید برای آن برنامه ریزی باشیم.

وی افزود: همه از شهرداری در خصوص نگهداری و عقیم سازی سگ ها انتظار دارند اما باید توجه به فرآیندهای آن داشته باشیم.

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد گفت: الان در کمپ یزد 300 سگ اسکان داده شده که برآورد بالاتری است اما به تنهایی این فرآیند قابل حل نیست بلکه باید با همکاری دستگاه های مختلف این را دنبال کنیم و باید به صورت استانی و ملی آن را دنبال کنیم.

کد خبر 744675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha